Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen bild i Windows Media Player?


jezar

Rekommendera Poster

Har försökt leta i forumet, men inte hittat något som kan hjälpa mig, så jag hoppas någon här kan komma med råd!

 

Har ny dator och bla windows media player nyaste versionen installerad. Ljudet hörs men ingen bild kommer. Ta tex Musicbrigade, när jag försöker kolla deras musikvideos så hörs ljudet bara men själva bilden är svart.

 

Vet någon vart problemet ligger?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner den och installerade, men ska jag göra något speciellt, för att få det att fungera?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du installerar FFDshow registerar den sig för att hantera ett flertal format av filmfiler men inte alla. Vet inte vad urvalet baseras på och jag vet inte vilka format du har problem med. Men ta en titt i ffdshows inställningar och se om det är något som känns passande att aktivera. Det är enkelt att återställa, dvs du skapar inga framtida problem bara du har en aning om vad det är du ändrat. Ffdshow är även lätt att avinstallera om det skulle gå helt åt skogen.

 

Är det nätfilmer du har problem med, dvs filmer som visas i webbläsarens fönster? Ge oss en länk till några av dessa filmer så kan vi ta oss en titt på dessa och kanske hjälpa mer.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittills har jag försökt titta på musikfilmer på musicbrigade.com, ljudet är perfekt men bilden är bara svart. Samma sak med expressens filmer, vet dock inte vilka format dessa har, har försökt leta men inte funnit. Det är bara dessa ställen jag hunnit med ännu.

 

Hade installerat WMP 11 och provade gå tillbaka till 10:an men det funkar inte heller.

 

Blir dock lite förvvirrad av FFDshow, då det verkar finnas 3 (?) delar av programmet, en Audio Decoder Configuration, VFW Configuration och en Video Decoder Configuration. Vilken av dessa ska jag prova laborera med, ljud delen kan jag kanske utesluta iaf? Vet programmet att det ska "hjälpa" WMP?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FFdshow: För bild ska du laborera med Video Decoder Configuration.

 

Expressen TV är Flash-baserad så där hjälper inte Ffdshow, där är det Flash-spelaren som du ska felsöka/uppdatera. Den brukar dock rna om det krävs en uppdatering.

 

Musicbrigade - ingen aning om vad de har för system.

 

Är det IE eller FireFox du har problemen i. Eller annan webbläsare, det ska visst finnas fel ;)

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat att laborera men utan resultat.

 

Men som du säger så är expressnes "tv" flashbaserad, men aftonbladet är även den flashbaserad och där syns bilden. Vet dock inte om expressen har integrerat WMP i flashen på något sätt?

 

Tror inte att det är något fel på flashspelaren, då den fungerar bra annars.

 

Använder IE ;) Men på andra datorn så fungerar det perfekt så det måste vara något i datorn, men jag kan inte hitta felet.

 

Datorn har även förmågan att krascha olika spel och program hela tiden. Vet dock inte om det har något med WMP att göra, men det är bara så typiskt!! Blir väl att kontakta supporten, men de är inte heller så hjälpsamma ibland, så det är inget man ser fram emot.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde det faktiskt för någon timme sedan, idén slog mig när jag försökte lösa problemet med frysna/kraschade spel och se nu fungerar det *lol* Ibland är problemet så enkelt, jag hoppas att det löser problemet med frysna spel ochså, har dock inte provat det ännu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...