Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Slumpmässig sortering?


Brandklipparen

Rekommendera Poster

Brandklipparen

Hej!

 

Har börjat fundera på en enkel(?) applikation för administration av hästtävlingar. Jag kombinerar ryttare, häst och aktuell tävlingsklass i en fråga. Är det möjligt att få startordningen i rapporten slumpmässigt ordnad? I så fall hur?

 

Misstänker att det kommer att krävas programmering, som jag har väldigt lite erfarenhet av, och blir väldigt tacksam om du ger så enkelt/tydligt svar som möjligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker att det kommer att krävas programmering, som jag har väldigt lite erfarenhet av, och blir väldigt tacksam om du ger så enkelt/tydligt svar som möjligt.

 

Hej!

 

 

Jag körde en liten googling och hittade följande väldigt utförliga beskrivning: http://www.fontstuff.com/vba/vbatut02.htm

 

Hoppas att det hjälper dig, jag är tyvärr inte helt hemma i Access så jag får snällt ge dig lite kvällslektyr och sedan får du helt enkelt återkomma med fler frågor... :)

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Tack för tipset! Det ser lite komplicerat ut vid första anblicken, men det kanske fixar sig...

 

Från början funderade jag över om det gick att ur textposter gick att ex. plocka ur två bokstäver ur ryttarnas efternamn, lägga dem i en ny kolumn och sedan helt enkelt sortera på vanligt sätt. "Slumpen" ligger då i ryttarnas efternamn.

 

Gav det dej några ytterligare idéer?

 

Hör av mej om jag kan klura ut det hela med hjälp av länken!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...