Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ett program konstrar


VIM

Rekommendera Poster

Jag har problem att starta ett sedan tre år tillbaka vilande släktforsknings-program som heter Min Släkt3.1a. Jag har fått hjälp av tillverkaren men trots detta fungerar det ej. Så här har jag arbetat:

1) Klickar på skrivbordsikonen/"alla programikonen" för Min Släkt3.1a

 

2) Får upp en istallationssida där jag väljer att placera programmet under C:\program och slutför installationen.

 

3)Härvid visas ett felmeddelande med ett vitt kryss på röd botten:

Kan inte packa upp: C:\ documents and settings\ägare\skrivbord\min släkts alla mappar\min släkt.exe

Orsak: Det går inte att hitta sökvägen/Det går inte att komma åt filen då den används av annan process (båda svarsalternativen förekommer).

Jag klickar OK och får meddelandet att installationen avbrutits.

 

4) När jag direkt kollar under "Start - alla program" står programmet upptaget där vilket jag tolkar såsom att det trots allt är installerat

-rätt eller fel?

 

5) När jag i "alla program" klickar på programikonen säger ett meddelande att: "detta arkiv har inte skapats av "min släkt" och kan därför inte läsas"

 

6) När jag klickar OK på detta senaste felmeddelande öppnas plötsligt programmets registersida där jag vid första återbesöket förra veckan såg mina inregistrerade personer; nu är det helt plötsligt tomt.

 

7) Jag hade sparat mitt arbete på en diskett som tyvärr ej heller fungerar.

 

P:S DATORN ÄR SKANNAD MED HIJACK THIS SAMT SPYWARE STORMER OCH AVG FREE EDITION OCH ALLT ÄR OK.

 

Tyvärr många frågor men hoppas på hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag återkommer ännu en gång om samma program som fortfarande konstrar.

1) I "alla program" finns programmet "min släkt 3.1.a"

 

2) Vid öppnandet av programmet visas en installationssida där jag anmodas välja var programmet ska placeras; jag väljer c:\program.

JAG TRODDE DOCK ATT PROGRAMMET REDAN VAR INSTALLERAT EFTERSOM DET FANNS I "ALLA PROGRAM".

 

3) När jag emellertid öppnar min - sent omsider - återfunna disk "Mina förfäder" med allt arbete sparat och sätter in den i E-facket återkommer allt.

MEN detta sker endast så länge disken sitter i facket.

 

4) Hur kan jag få in diskens innehåll i programmet? "Kopiera" och "drag and drop" fungerar inte. Kommandot "Klipp ut" vågar jag inte använda eftersom jag aldrig lyckats återfinna det urklippta igen.

Kommandot "kopiera" resulterar i felmeddelandet: "C:\documents and settings\Ägare\Skrivbord\Min Släkt\Min Släkt v.3\Mina förfäder.mis contains an invalid path. (Ogiltig sökväg???)

 

5) Vid klickande på OK i detta meddelande öppnas emellertid programmet "MIn Släkt" såsom ett helt tomt dito där jag tydligen kan börja om helt och hållet. Häri skulle jag vilja ha möjlighet att klippa och klistra in innehållet i min disk, men.......

 

6) När det tomma programmet ligger på skrivbordet klickar jag Arkiv/öppna varvid "öppnaboxen" visas med "Leta i": Mina dokument

Filnamn: TOMT

Filformat: Min Släkt Arkiv[*.mis] alternativt [alla filer[*.*]

 

7) Härefter försöker jag att åter sätta in disken i E-facket och kopiera den till C:\ vilket lyckas. HAR JAG GJORT RÄTT?

 

8) När jag åter försöker öppna programmet under "alla program" kommer meddelandet om den ogiltiga sökvägen tillbaka.

 

Som du förstår håller jag på att bli tokig på detta krångel.

Hänger allt på den ogiltiga sökvägen eller.....?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att du håller på och blir tokig men tyvärr så är det så att för mig så låter allt du gör och råkar ut för som väldigt specifikt för det där programmet så jag har inte en aning om vad som är rätt eller fel eftersom jag inte känner till programmet ifråga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...