Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inloggad längre.


Benghaaa

Rekommendera Poster

Hej, jag skulle vilja ha en funktion så att man får välja hur länge man vill vara inloggad, så direkt man kommer hem så är man redan inloggad på forumet. jag menar, visst, kan ju vara bra om man är någon annan stans än hemma och ska logga in, så vill man kanske inte vara inloggad hur länge som helst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är inloggad eller ej bestäms av om du tar bort din Eforum-cookie från datorn. Om du är inloggad på din dator, måste du logga in igen när du kommer till en annan dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag loggas alltid ut efter typ 1 timme, ich jag har inte tagit bort cookies eller startat om datorn eller något sånt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är inloggad på din dator, måste du logga in igen när du kommer till en annan dator.

Inte ens det behöver jag göra. Jag är alltid inloggad på både kontoret och hemma.

 

ag loggas alltid ut efter typ 1 timme

Konstigt, kan inte komma på just nu vad det kan bero på

Vad använder du för webbläsare?

[inlägget ändrat 2007-01-09 16:25:36 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens det behöver jag göra. Jag är alltid inloggad på både kontoret och hemma.

 

Samma här. Nyligen var kontorsdatorn avstängd i 2 1/2 vecka men det var bara att starta webläsaren och köra på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har funnits en kryysruta någonstans tidigare där man angav att man vill ha automatisk inloggning men den verkar ha försvunnit.

 

Den finns fortfarande beskriven under Så fungerar eforum

Jag vill aktivera automatisk inloggning

Den här funktionen gör det möjligt att slippa logga in på Eforum. Istället lagras en cookie med information om att du har funktionen inloggad på din dator, vilket innebär att du slipper skriva in användarnamn och lösenord. Observera dock att denna funktion också gäller för hela idg.se, och inte är lämplig om du delar datorn med flera personer.

 

Du har ingen inställning om att inte acceptera cookies? I min cookiefil xxx.idg.se hittar jag detta

*

AutoLoginIsSet2

 

[inlägget ändrat 2007-01-09 17:13:00 av Erki]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har funnits en kryysruta någonstans tidigare där man angav att man vill ha automatisk inloggning men den verkar ha försvunnit.

Nädå, den finns kvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag brukar också bli utloggad automatisk efter typ 15-20mins.. även om jag har bockat i logga in mig automatisk och tillåter cookies.

 

men det kan vara bra o logga in lite oftare annars brukar iaf jag, kan glömma bort koden :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det kan vara bra o logga in lite oftare annars brukar iaf jag, kan glömma bort koden :P

Finns ju ingen anledning att memorisera den om man aldrig loggas ut. Bekvämligheten av att slippa logga in varje dag uppväger mer än tillräckligt "besväret" av att behöva klicka på en knapp för att få IDG att maila tillbaka sitt glömda lösenord den dag det händer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

plus att jag vet vilka inlägg som är olästa för mig ifrån sist jag loggade in.

 

"besväret" av att behöva klicka på en knapp för att få IDG att maila tillbaka sitt glömda lösenord den dag det händer.

 

det är en bra funktion, men jag vill att jag inte ska behöva göra det...bara tycker så..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Anjuna Moon skrev:

Bekvämligheten av att slippa logga in varje dag uppväger mer än tillräckligt "besväret" av att behöva klicka på en knapp för att få IDG att maila tillbaka sitt glömda lösenord den dag det händer.

 

Du får inte tillbaka ditt gamla lösenord om du glömmer det, tyvärr.

 

Opponerade mig emot det för något år sedan när jag glömde mitt lösenord till Eforum, när jag skulle logga in från jobbets datorer. Klickade på "Glömt lösenordet?".

 

Istället för att få det gamla fick jag skapa ett nytt. Inte det jag tänkt och därför struntade jag i att logga in från jobbets datorer. Kom nog på det till slut ändå. Om jag inte minns fel. Hemma har jag Firefox som lagrar lösenord och användarnamn.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får inte tillbaka ditt gamla lösenord om du glömmer det, tyvärr

Jag har inget behov av att välja mitt lösenord själv. Som jag sade så kvittar det för min del eftersom jag ändå inte loggas ut och skulle jag mot förmodan bli det ngn gång beställer jag ett nytt lösenord. Det tar ju hela 20 sekunder =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...