juventus1 Posted September 21, 2000 Share Posted September 21, 2000 Hej dim id id = Request.QueryString("id") Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection") Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=f:\wwwroot\databas.mdb" Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") Visa = "SELECT prodID,kod,varunamn,pris FROM Products WHERE prodID = id" RecSet.Open Visa, Connect, adOpenStatic, adLockOptimistic Session("CartItems") = Array("=RecSet("prodID")","=RecSet("kod")","=RecSet("varunamn")","=RecSet("prid")") %> Mitt problem är att ett felmeddelande kommer upp som säger att "Too few parameters. Expected 1." Jag har med include filen för adopenStatic och adlockoptimistic. Jag har även kontrollerat att Request.QueryString("id") returnerar ett giltig värde. Tacksam om någon kan komma med tips. //André [inlägget ändrat 2000-09-21 17:14:30 av MrBang] [inlägget ändrat 2000-09-21 17:15:28 av MrBang] Link to comment Share on other sites More sharing options...
forkFred12 Posted September 21, 2000 Share Posted September 21, 2000 Du concatenerar inte in vardet av id i slutet pa din SQL.. testa: Visa = "SELECT prodID,kod,varunamn,pris FROM Products WHERE prodID = " & id (notera andringen i slutet) /* What goes up must come down - just ask any sysadmin */ Link to comment Share on other sites More sharing options...
juventus1 Posted September 21, 2000 Author Share Posted September 21, 2000 Tackar för hjälpen. Verkar fungera bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
forkFred12 Posted September 21, 2000 Share Posted September 21, 2000 Fel meddelandet 'Too few param...' poppar upp da och nar man kodar och da ska man alltid kolla ens parametrar i SQL queryn, brukar vanligen vara ett stavfel eller liknande. Ratt kryptiskt felmeddelande i sig - sager inte sa mycket...! /* What goes up must come down - just ask any sysadmin */ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Hallin Posted September 22, 2000 Share Posted September 22, 2000 Session("CartItems") = Array("=RecSet("prodID")","=RecSet("kod")","=RecSet("varunamn")","=RecSet("prid")") %> skall det inte stå pris ?? kan det vara det ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.