Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp! .rar som blir .iso - hur bränner jag till dvd?


PetraS84

Rekommendera Poster

*ramlar baklänges av förvåning*

Det skall dock bli ändring på det nu. Har två 500GB-diskar med filmer och tv-serier som jag vill få ner på skivor, saker som varit väldigt svåra att hitta och genom åren långsamma att tanka. Vill inte riskera att de försvinner genom en unken hårddiskkrasch.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe, Nero VE kräver licenser o grejer, så hoppar över det.. prova IMGBurn då... är det bara att ladda ner eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2GB, hmmm, det låter som den begränsning som finns i FAT32, ett sätt att formatera hårddisken.

 

Jag tycker väl själv inte om att stoppa in ett nytt program för varenda sak som ska göras men ImgBurn är väl lite av standardprogram för att bränna avbildningar, riktigt bra är det också.

 

Nero Vision Express låter som Nero 6.

 

Ytterligare ett sätt att komma till rätt plats i Nero är att högerklicka ISO-filen och där välja "Öppna med->Nero Burning Rom". Jag har Nero 7 så jag kan inte svära på att den genvägen finns hos dig också. Då kommer i alla fall jag direkt till rätt plats i Nero Burning ROM.

 

ImgBurn finns här:

 

http://www.imgburn.com/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör ImgBurn nu, och det verkar funka... har bränt klart, men den håller på verifierar nåt... kanske ngt man kan välja bort nästa gång? Eller bör man göra det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar kolla på skivan i en vanlig dvdspelare istället så jag vet att den funkar där. Kanske verifiering är bra, jag brukar inte göra det men det är väl valfritt. Och jo, man kan ta bort det. Det finns en liten ruta "verify" som man kan bocka av innan man startar bränningen.

 

*håller tummarna för att det lyckas*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Super tack för hjälpen! Funkade hur bra som helst!=)

Har också gjort så tidigare att jag kolla i dvdspelaren att det funkar, så tar nog bort verify till nästa!

Tack igen!=)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här brukar jag bränna iso-filer i Nero:

 

- Starta Nero Burning Rom

- Välj cancel/avbryt när rutan "new compilation" kommer upp

- File -> Open

- Bläddra till mappen där ISO-filen ligger

- Syns filen inte väljer du "Image Files" som Filformat

- Öppna filen... Nu är det bara att ha en skiva av rätt typ till hands och bränna

 

Bocka i Finalize om det inte är ikryssat eftersom vissa DVD-spelare är lite kinkiga med detta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...