Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

OST2PST.exe v2.1 kraschar. Fort. på tråden "650 Mb mejl fr Outlook 2003 ...


_AnS

Rekommendera Poster

Hej ... suck ... OST2PST.exe kraschar och ger en liten ruta där det står: "OST2PSST error. Internal error " Jag har slaviskt följt mk22gq´s utmärkta lathund i "650 Mb mejl fr Outlook 2003 outlook.ost -> Outlook 2002 outlook.pst GÅR DET? "-tråden, men fastnar på punkt 5 nedan:

 

5. Run OST2PST which will then convert the file successfully to outlook.pst

 

De senaste 3 timmarna har jag sökt på OST2PST.exe och några har skrivit att ibland fungerar OST2PST.exe och ibland inte. (Bussigt!)

 

OST2PST snurrade snällt under " Step 1 of 4: create backup copy " fasen, gick över på "Step 2 of 4" dock UTAN ATT ÅSTADKOMMA NÅGON outlook.bak fil eller vad de nu kallar den. Den nya outlook.pst filen dyker upp med ca 8 mb och sedan kraschar allt efter några sekunder och outlook.pst filen är plötsligt exakt lika stor som outlook.ost filen, dvs 553 568 kB.

 

Känner någon igen detta så ha förbarmande över mig, tack.

 

Anders Söderman i ett gråmulet Spånga. både inne och ute!

 

PS På ett forum skrev en nästan hysterisk "mmonshi"

"I don´t believe in paying for more software to solve a bloddy M$ issue. " Jag kan verkligen inte annat än att hålla med. DS

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Kallmarbo!

 

Felrutan var 2x2 cm och "OST2PST error" stod högst upp till vänster i ramen och "internal error" mitt i boxen. Ingen felkod och ingen logg. Bara tvärdött.

Jag har fortsatt att läsa på och tydligen har OST2PST.exe freeware källan köpts upp av Office Recovery företaget, som nu tar $599 för denna programvara. Jag försöker just nu hitta om OST2PST.exe är "föråldrad", men samtidigt är ju mitt WinXP (sp2) från tiden när OST2SPT.exe fungerade. Mycket rörigt - oerhört mycket information att sovra ...

 

Just nu funderar jag på ett annat uppslag, som jag hittat:

"Before opening Outlook, go into Control Panel and configure the profile to prompt you to choose between offline & online use. Open up Outlook and work offline. This will open up the OST and not touch Exchange (or whatever mail server). Then Export the contents of the entire offline mailbox to a .PST file (GÅR DET?). Now, your OST file is all stored in a PST file, you can start fresh with a new mailbox and import the contets of that PST fila at your convenience. I´ve done this several times. "

Kan det vara något ... låter krångligt och det gör mig lite osäker att börja manipulera själva MS Outlook. Din föreslagna väg kändes så rättfram och jag tog verkligen god tid på mig för att göra allt enligt instruktionerna.

 

mvh Anders Söderman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, definitivt värt ett försök kanske? Jag trodde att det inte alls fanns stöd för pst fil i den versionen av Outlook.

 

Jag tror inte att det påverkar Outlook något direkt om du exporterar mailen, de finns nog kvar som vanligt ändå tills du väljer att radera alla.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta Kallmar ... har Outlook stängd på min huvuddator och den andra darorns skärm är så långt ifrån mig. Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får dra igång Outlook igen och prova denna variant, men först testa att jag kan göra en PST fil såsom "Whitemtntn" föreslog 010530.

 

Jag har bävat inför denna arbetsuppgift, men att det skulle ta en sådan här tid och vara så krångligt kunde jag inte föreställa mig i min vildaste fantasi.

 

Måste dock ha över mejlen till den nya datorn, som har dubbla 20,1" skärmar, 1 GB primärminne och dubbla GHz´en. Kör FileMaker i en egenutvecklad telemarketingapplikation, som innebär att jag skickar ut mejl innan jag ringer till miljöchefer, VA-chefer etc. Så mejldelen är kritisk.

 

Ha en bra fortsättning på söndagen. Anders Söderman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...