Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD spelaren i datorn vill inte spela upp


Pai-Mei

Rekommendera Poster

hejsan, tänkte nyligen spela upp en DVD-skiva på min DVD-spelare i datorn. Fick då upp detta meddelande i PowerDVD som jag brukar spela upp dvd's i. (WindowsMediaPlayer sa bara "nej" pch VLC ville inte starta filmen) Citerar:

This system does not support playing DVDs with tje current video mode. Try lowering the resolution, refresh rate and color depth. These options can be found under display settings in control panel

jag har då spelat denna DVD skiva flera gånger innan och helt plötsligt kom detta meddelande upp och visar sig på alla DVDs jag försöker spela. Jag började som det stod i meddelandet att ändra alla de där upplösningarna och försökte starta om datorn och söka igenom med virus....!!! Vad har hänt, någon inställning bara, eller har hela DVD-spelaren i datan pajjat...?? Vore tacksam för svar snarast...!!!

/pai-mei

 

[bild bifogad 2007-01-06 23:48:31 av Pai-Mei]

904998_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har uppdaterat XP så kanske dina drivrutiner till hårdvaran upphört och fungera.

 

Har varit med om detta själv. På den tiden man själv drog hem och installerade servicepacks. Bara att avinstallera senaste SP och så funkade datorn igen.

(alternativet att betala drygt 10$ till ett företag i USA för en ny drivare kändes inte aktuellt. samtidigt är det självklart att ska hårdvarutillverkare ta fram nya drivrutiner till gammal hårdvara till alla versioner/uppdateringar av Windows som MS släpper så måste de ju få betalt. )

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FarbrorCalle

Min dvd-skiva är köpt i sverige. Obs, såg att jag hade skrivit två olika inlägg med olika namn, sorry, vill förståss bara ha svar på min fråga...!!!

[inlägget ändrat 2007-01-08 18:05:33 av FarbrorCalle]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FarbrorCalle

Svar Till: "jannejanne"

Bra idé, kollade igenom på kontrollpanelen vilka porgram från Windows Service pack jag hade och upptäckte då att den senaste Service Pack programmet var nerladdat i juli och efter dess har jag kunnat spela upp på DVD'n. Sökte sedan på "Service Pack" i datorn och upptäckte en mapp som senast var ändrad 5 December 2006, tog bort den från mappen jag hittade den i: C:\Windows\ServicePackFiles, (deletade den inte eftersom den kunde varit nåt funktionellt). Men ingen skillnad visade sig...!!! det kom fortfarande upp samma meddelande

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...