Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vem känner igen spelet?


Tropicana

Rekommendera Poster

För ett par år sedan spelade jag ett upp till 4-playerspel som gick ut på att var och en hade ett litet rymdskepp i en viss färg och målet var att skjuta astroider som sedan blev mindre och mindre.

 

Man kunde också skjuta på varandra men då studsade man bara iväg har jag för mig. När man klarat första banan kom det nya astroider och lite längre in i spelet var det biljardbollar man sköt på minns jag.

 

Nu har jag försökt hitta det här spelet genom att söka på "Astroids" men då får jag ett spel som i och för sig påminner om spelet jag tänker på men mitt spel var i färg med upp till fyra spelare som sagt.

 

Vem vet vilket spel jag tänker på?!

 

Måste bara spela det igen! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nämna också att jag spelade spelet för runt sju till nio år sedan skulle jag gissa.

 

Skulle vara riktigt schysst om någon hjälpte till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner också igen det här, har själv ett litet liknande.

Men det går bara att köra singel,tror jag, men man startar i mitten och skjuter på astroider som blir mindre och mindre, och så går det fortare och fortare ju mindre dom blir, man kan självklart flytta runt sig själv också.

 

Mitt heter kort och gott astro, och är ca 230 kb stor, är lite beroendeframkallande när man börjar :).

 

Har hittat en onlinevariant på det som jag tänker på...

 

http://www.gamepagina.nl/modules/mylinks/visit.php?cid=38&lid=52

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

[inlägget ändrat 2007-01-06 16:19:11 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...