Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Movie Maker fel format


Robin.Samuelsson

Rekommendera Poster

Robin.Samuelsson

Hej

 

Jag håller på och klipper ihop bilder i movie maker som jag har ritat i paint , allt går bra med ihopklippningen o.s.v men när jag väl ska lägga upp de på internet står det att det är fel format.

 

Vore mycket tacksam för snabbt svar

 

/Robin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns mängder av Exportinställningar i Movie Maker, se bild.

Formatet WMV bör gå bra och då får man välja filstorlek efter vilka Internetuppkopplingar som ska kunna spela upp filmen, Bredband eller Modem och så vidare.

 

Det finns ju också möjlighet för långsamma uppkopplingar att ladda hem filmfiler till hårddisken om inte uppkopplingshastigheten är tillräcklig.

 

På bifogad bild visas en rad inställningar men det finns några till också, men för Internet är det nog i huvudsak dessa som gäller.

 

Formatet mpeg lär också kunna visas över internet men Mov. Mak kan inte coda till det.

 

[bild bifogad 2007-01-06 18:13:23 av Åke.L]

904861_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robin.Samuelsson

Okej tack så mycket , men hur ska jag göra för att det ska funka , måste jag byta format och i sånt fall hur gör jag det?

 

/Robin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur du gjort hittills men när filmen ligger på

tidslinjen då ska du exportera den till det format du vill ha, du kan välja Spara på min dator.

 

På den här hemsidan finns en Guide för Movie Maker: http://hem.passagen.se/hemvideo/huvud,s.htm

 

Guiden är inte avsedd för det du vill göra men Guiden kan nog hjälpa dig ändå, du måste dock välja andra exportinställningar för i Guiden visas inställningar avsedda för bränning till DVD men dessa inställningar gör för stora filer för Internet.

 

Ta hjälp av Guiden och se också på den bifogade bilden i mitt förra inlägg så fixar det sig nog, återkom annars !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robin.Samuelsson

åter igen tack , jag ska försöka men jag återkommer om det inte går som jag tänkt

 

/Robin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robin.Samuelsson

Tack så mycket , allt funkade perket och filmerna ligger nu på internet.

 

Åter igen Ett Stort tack!

 

/Robin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...