Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet funkar bara lite då och då..


teorbek

Rekommendera Poster

Jag har ett nätverk hemma som går igenom elnätet i huset. Varje dator har en "powerline-dosa" som går in i datorn och in i väggutaget. I huset finns tre datorer, två av dem funkar nästan alltid internet på, men den tredje datorn hittar ibland inte nätverket. Säg till om jag kan klistra in någon form av logg här och hur. Här har jag lite information om nätverket från den datorn jag har problem med.

 

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=59780

 

skulle vara mycket tacksam för en lösning.

 

/Teorbek

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skiftar datorer/"powerlne-dosa" med någon av dom andra, kan det fungera då?

 

Menar att testa en som fungerar i eluttaget för den som inte fungerar?

 

Resultat?

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågar faktiskt inte göra det, dosorna går sönder så lätt när man drar ut dem ur väggen. tre dosor har redan gått sönder när jag har gjort så.

 

Tror du inte att felet kan bero på vilken drivrutin som är installerad på nätverkskortet? Har Intel PRO/1000 PL, vet att drivrutinen är gammal men hittar inte den senaste på nätet. någon som kan hitta den senaste? skulle vara mycket tacksam för det.

 

/Teorbek

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågar faktiskt inte göra det, dosorna går sönder så lätt när man drar ut dem ur väggen. tre dosor har redan gått sönder när jag har gjort så.

 

Är dom såå känsliga? Dålig kvalité, eller?

 

 

 

Tror du inte att felet kan bero på vilken drivrutin som är installerad på nätverkskortet?

 

Visst kan det väl vara så också.

 

Är det ett inbyggt eller ett löst nätverkskort du har?

 

Är det inbyggt, vad heter moderkortet?

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...