Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problemet löst


flora50

Rekommendera Poster

Jag tycker det vore bra om det gick att markera att problemet var löst i en tråd. En liten markering som alla kunde påverka a la Wikipeda. Då kunde man få svar på problemet som rubriken antyder, eller hoppa över den om man så vill.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Tanken är god och har varit uppe för diskussion flera gånger.

 

Sen är frågan ifall vem som helst ska få säga att problemet är löst, eller bara den som från början ställde frågan? (det är ju bara hen som vet om problemet är löst)

 

Det är (irriterande) vanligt att frågeställaren helt uteblir med vidare kommentarer. Man vet inte om hen löst problemet, har fortsatta problem pga idiotsvar eller vad. Ibland skriver de "Tack, det funkar", ibland ger de poäng. Det är väl främst det poängsystemet är till för, att visa sin uppskattning och att mer än en kan göra det.

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-01-06 00:08:00 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emellanåt brukar jag ge poäng tillbaka när frågeställaren kommer med en bra förklaring till på vilket sätt problemet löstes.

 

Men jag håller med flora50, trådskaparen skulle kunna få en alldeles egen knapp - "lösningen finns i tråden" (till skillnad från enbart att problemet är löst).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom forumet ändå skall göras om är det ingen större mening med att skapa nya funktioner i det här läget. Bättre att vänta och se hur det nya forumet kommer se ut. Där kommer säkert finnas mycket mer akuta saker att anmärka på i inledningsskedet fruktar jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag håller med flora50, trådskaparen skulle kunna få en alldeles egen knapp - "lösningen finns i tråden" (till skillnad från enbart att problemet är löst).

Jag håller med lizardKng som håller med flora50. Vore guld om man i sökfunktionen t ex kunde söka på "geforce + 6700" + problem löst.

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där kommer säkert finnas mycket mer akuta saker att anmärka på i inledningsskedet fruktar jag.

 

*ryser vid tanken*

 

Vi får väl se vad som händer med Studio, jag har för mig nån (Erik?) sa att de var först ut?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var kul att höra att fler skulle uppskatta en problemet löst-funktion! Ett förslag vore som lizardKng säger att trådskaparen skulle få en knapp. Kanske en knapp för övriga också om de anser sig blivit hjälpta av lösningen, speciellt om trådskaparen inte orkar bry sig.

 

Visste inte att ett nytt eforum var på gång, hoppas det blir lika bra eller bättre! Jag antar att det finns många olika behov att tillfredsställa; överblick över alla trådar för de som vill vara med och läsa/besvara allt, bevakning av vissa trådar oavsett om man svarat i den mm mm.

 

Sen är det kul att få poäng, så varsågoda :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar :)

 

Det jar ju dessutom påståtts att trots att det inte riktigt märks så finns det ändå någon på IDG som håller koll på ideer som skrivs här så man får väl hålla tummarna :):thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bevakning av vissa trådar oavsett om man svarat i den

Det kan du ju redan idag, ovanför trådens "träd" finns en knapp Bevaka tråden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet, men epost är inte bättre än att ha ett fönster med den aktuella tråden öppen jämt

 

EDIT: Skulle vara bättre med markering a la Hänt sen sist

[inlägget ändrat 2007-01-06 10:07:21 av flora50]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
flora50 skrev:

Det var kul att höra att fler skulle uppskatta en problemet löst-funktion! Ett förslag vore som lizardKng säger att trådskaparen skulle få en knapp. Kanske en knapp för övriga också om de anser sig blivit hjälpta av lösningen, speciellt om trådskaparen inte orkar bry sig.

 

Risken finns kanske att trådskaparen glömmer klicka på knappen "Problemet löst" när det är löst eller inte hittar knappen. Såsom LOG-knappen i inläggsfönstret t ex. Många vet inte att den finns och spammar forumet med långa Hijacksloggar.

 

Kanske en animerad FAQ vore på sin plats?!

...som visuellt visar hur allt fungerar.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, jag har alltid undrat var de knapparna finns, men nu startade jag IE och se, där fanns dom:)

 

Jag kör Opera, som jag tycker är bättre, men webprogrammerarna testar oftast bara i IE, tyvärr:thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men webprogrammerarna testar oftast bara i IE, tyvärr

Det stämmer inte i det här fallet, jag skapade knapparna för både IE, FF och Opera. Dock kom Operaversionen lite senare och lades av någon anledning aldrig in av IDG. Det är alltså enbart en administrativ miss och inget annat.

 

[inlägget ändrat 2007-01-06 10:22:00 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många vet inte att den finns och spammar forumet med långa Hijacksloggar.

 

Kanske en animerad FAQ vore på sin plats?!

...som visuellt visar hur allt fungerar.

 

Jag skulle vilja föreslå att man innan registreringen godkännes, precis efter man tagit del av eforums regler, så får nya eforumare genomgå:

 

en läsförståelsetest, gramatik- och stavningstest (motsvarande årskurs 3) samt ett intelligenstest med ett IQ över 80.

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
en läsförståelsetest

 

T ex en övningsbok/sajt "Vad var det jag läste?" :-)

 

stavningstest (motsvarande årskurs 3)

 

Lunar och SMS-svenskan lär försvinna på Eforum i och med stavningstestets införande.

 

Poäng för förslaget, NWM.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poäng för förslaget, NWM.

En minuspoäng från mig då det stänger ute dyslektiker.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lizardKng skrev:

 

Vi får väl se vad som händer med Studio, jag har för mig nån (Erik?) sa att de var först ut?

Studio forum är igång och enligt Erik lanseras den för eforum i februari?

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=892559#894619

 

Tycker mig känna igen upplägget från en del foreign fora jag deltar i. T.ex. PM-knappen, visa att man är online eller inte, Block list osv

 

http://forum.studio.se/

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker mig känna igen upplägget från en del foreign fora jag deltar i.

Det är det vanliga Invision Power Board i botten. Uppstyrt i olika forum och ingen möjlighet att se en lång lista på senaste inlägg vad jag kan se, så det krävs ett helt annat sätt att använda det. Det blir nog färre off-topic inlägg då, men en hel del av dem bidrar till trevligheten här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...