Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problemet löst


flora50

Rekommendera Poster

Uppstyrt i olika forum och ingen möjlighet att se en lång lista på senaste inlägg

Vilket är det enda sätt jag är intresserad av att delta på. Jag förstår inte poängen med detta, det lär vara fler än jag som ser detta som en avgörande nackdel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En minuspoäng från mig då det stänger ute dyslektiker.

Det är ju så klart inte meningen att stänga ute vare sig dyslektiker eller dem som inte har svenska som modersmål. Sedan kan man ju alltid sitta en stund och fundera över att dyslexi verkar ha blivit smittsamt. Utan att veta så tror jag att en av "kanalerna" som sprider smittan är Lunar:) Man kan oxså fundera över om det inte är så att dyslexi är väldigt väl korrelerat med det som när jag var tonåring brukade benämnas ignorans :)

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var bara tvungen

Det gjorde du helt rätt i:thumbsup: Men nu är det så att jag är väldigt trött i fingrarna idag och tänkte att det är väl ingen på eforum som saknar ett litet m:)

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*fångar Nisses sten i glashuset och lägger den till ro*

Kasta sten i glashus är en underskattad sport tycker jag. Om den kommer med i sommar OS så lovar jag att fixa Sverige en guldpeng.

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

[inlägget ändrat 2007-01-06 11:46:41 av NWM]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Studio forum är igång och enligt Erik lanseras den för eforum i februari?

 

Jag tolkar Eriks inlägg som om deras inköpta system kommer att sjösättas i februari för Studio som ska vara först ut. Erik nämner inget datum för Eforum.

 

Studios nuvarande forum är ju ett "vanligt" InvisionBoard så det är väl det som ska bytas ut. Och nej, jag gillar inte heller den varianten särskilt mycket men det är ju å andra sidan så det oftast ser ut.

 

"Powered by Invision Power Board(U) v1.2 © 2003 IPS, Inc."

 

[Edit]Vilket var precis vad Cecilia skrev, hur jag nu kunde missa det...

 

[inlägget ändrat 2007-01-06 16:14:31 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tolkar Eriks inlägg som om deras inköpta system kommer att sjösättas i februari för Studio som ska vara först ut.

Vi får väl hoppas att Studio inte avspeglar kommande Eforum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade varit juste att skicka på remissrunda om framtida system till t ex innehavarna av "Topp 10 skribenter" eller moderatorerna, men det finns det säkert en massa invändningar emot.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade varit juste att skicka på remissrunda om framtida system till t ex innehavarna av "Topp 10 skribenter" eller moderatorerna

Jag håller i sak med Anjuna Moon, PHPBB-kloner till forum finns det redan tillräckligt många av och även om formen fungerar på supportforum likt det Skype har så är de sällan något för mig.

 

Utan att på något sätt försvara valet kan jag mycket väl tänka mig att man från IDGs (som inte i huvudsak sysslar med utveckling av forum) sida insett att man har att välja på att låsa upp för mycket utvecklingsresurser på eforum för att kunna göra allt annat man vill på sajterna eller skaffa något annat som utvecklas externt och använda resurserna där man vill ha dem.

 

Beslutet kanske helt enkelt är fattat för att en sämre forumprogramvara är bättre än ett egetutvecklat forum som inte får de utvecklingsresurser som krävs för att både förnya det och hålla det i form så användarna står ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beslutet kanske helt enkelt är fattat för att en sämre forumprogramvara är bättre än ett egetutvecklat forum som inte får de utvecklingsresurser som krävs för att både förnya det och hålla det i form så användarna står ut.

Om så är fallet är det ju rätt korkat att inte utnyttja de resurser som faktiskt sitter här och vill ha det här formatet. Om valet står mellan att behöva lämna forumet för att det får en för mig oacceptabel form eller att hjälpa till med utvecklingen av det på ideell basis så är valet enkelt.

Men, vill man sabba en bra grej är det ju upp till dem, det är deras forum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om så är fallet är det ju rätt korkat att inte utnyttja de resurser som faktiskt sitter här och vill ha det här formatet.

Håller med, fast jag vet ju inte hur de resonerat. Det där var bara en ren gissning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om EForum ska bli som kommande Studio ska vi väl inte titta på nuvarande Studio utan vänta tills Studio ersatts av det som ska ersätta Studio :)

 

(här där jag bor är det fortfarande januari :) )

 

[inlägget ändrat 2007-01-06 21:47:55 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här där jag bor är det fortfarande januari :)

Helt riktigt! Det har inte hänt nåt än, vi ska inte vara negativa till nåt som inte har hänt! Vi får hoppas på det bästa => vi får hoppas att idg läser detta!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet, men epost är inte bättre än att ha ett fönster med den aktuella tråden öppen jämt

 

Kollar "jag bevakar"... Oj! Drygt 3000 trådar! Många fönster blir det! :)

 

Dessutom funkar epostbevakningen bra om man läser Eforum från flera ställen, hemma och på jobbet t ex.

 

Men fler alternativa sätt kanske skulle finnas?

 

Skulle vara bättre med markering a la Hänt sen sist

 

Det finns en sån knapp till vänster, har du provat den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Vi får väl se vad som händer med Studio, jag har för mig nån (Erik?) sa att de var först ut?
Studio kommer som sagt ut i februari. Det är ett inköpt system utvecklat av josh och byggt i java.

 

Studios forum ligger nu i betatestfasen. Det är ganska mycket kvar att göra så vi får se hur bra vår tidsplan håller.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...