Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Oblivion expansion

Stålis

Recommended Posts

Det känns som om vi har varit över det här med onlinespel kontra spel med handling tidigare, och jag tycker i princip likadant.

Jo det var nog inget nytt på den fronten... Men så finns det ju en kategori till som jag faktiskt aldrig har testat online; rollspelen Guild Wars, WoW m fl! Har sneglat på Guild Wars mer än en gång, men det finns ju redan alldeles för många olika singelspel man vill få tiden att räcka till...

Men när jag har suttit bredvid och kollat när svågern krigat i BF 2142 vore det en lögn att påstå att man inte blivit iaf lite sugen att testa på det själv. ;-)

Men det är ju därför jag inte ens provat CS och andra liknande flerpersonerspel som snart varenda spel ska ha för att få vettiga recensioner vad gäller spelvärde;

Ja det är lustigt vilken (över)vikt som läggs vid det! För mig är onlinedelen i de flesta spel fullständigt ointressant utan det känns snarare som ett överskattat område. Smått otroligt iaf att Oblivion inte blev sågat p g a den fullständiga avsaknaden av multiplayer..! ;-)

Han sa att det mer och mer hade blivit som ett jobb, att ständigt försöka hänga med de andras uveckling. Det roliga försvann, så han tyckte det var lika bra att sluta.

Lillebrorsan har varit ledare för ett gille i Ashen Empires under flera år...

http://www.ashenempires.com/

...men slutade spela eftersom glädjen inte längre fanns kvar utan det hade snarare förbytts till ett tvång att alltid finnas tillgänglig online.

Någon som har funderat på hur Lost Planet kommer att vara?

Nej, faktiskt första gången jag hörde talas om det... Men efter NWN 2 hade jag tänkt börja utforska Jade Empire som ju har släppts till PC så här ett par år senare (vem vet, kanske även CoD 3 kommer till PC när det har hunnit bli några år gammalt ;-)). Fast Jag har också blivit sugen på att spela om första NWN igen! :-) Samt dess expansioner, av vilka jag bara har spelat den första Shadows of Undrentide förut fastän jag faktiskt har de två senare också – Hordes of the Underdark och Kingmaker. Som sagt finns det alldeles för många spel att lira..!

Har ni spelat NWN? Om inte, har ni verkligen gått miste om nåt och det i synnerhet ifall ni är det minsta intresserad av rollspel ("computer role playing").

• 1 year later...
  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply
Marcus  Soler Eriksson

Hej

Jag spelar Baldurs gate 2 och jag skulle vilja ha guidning på hur man besegrar Golum som är imuna mot skada. En finns i Spere och tre finns i atkens keep det uppdraget när man ska hjälpa Narnia.Jag vill också ha guidning hur man befriar Narnias Pappa,hur man öppnar en dörr som är stängd i början när man tar sig in i huset så finns det en dörr som är stängd var hittar man nyckeln till den dörren ? hoppas få hjälp med det här.

hör av dig till mig på min e-mail

mse@comhem.se

Marcus

Hej! Underbart att se nån som fortfarande spelar detta åtta år gamla mästerverk! :thumbsup:

Jag spelar Baldurs gate 2 och jag skulle vilja ha guidning på hur man besegrar Golum som är imuna mot skada.

Fastän jag har spelat igenom hela BG II: Shadows of Amn (och en bit in i expansionen Throne of Bhaal, varefter det bara har blivit paus ifrån spelet) så kan jag inte alls dra mig till minnes vad det var som krävdes..? Spelet är ju hyfsat gigantiskt... Men kan iaf tipsa om att söka in någon Walkthrough här:

http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/game/258273.html

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...