Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Oblivion expansion


Stålis

Rekommendera Poster

Installerade det för att börja kolla lite och satt genast fastklistrad. :-)

Stopp, stopp!! :-)

 

Ville bara säga att det finns en patch för Stalker, men den är inte kompatibel med gamla savegames.

 

Vad jag förstått ska det finnas en automatisk uppdateringstjänst i spelet, men patchen hade inte nått dit när jag läste om det, dessutom var patchen endast för US-varianten, men det bör alltså dyka upp en patch snart som ska fixa många, många buggar:

 

Uppdatering till den världsomspännande patchens text-fil:

[log]S.T.A.L.K.E.R. Patch Release Notes

 

-*Important Installation information*-

 

There are different versions of the patch for the different SKU's released worldwide and for the Digital Distribution version.

After installing the patch, you will still be able to play multiplayer games across the different SKUs, but it is very important that you install the correct patch for your SKU.

 

If you live in the USA please download and install

 

stk-US-10001.exe

 

If you live in the rest of the world please download and install

 

stk-WW-10001.exe

 

If you purchased your copy through the Direct Download service, please download and install

 

stk-DD-10001.exe

 

 

 

Saved Games

 

Please note that Saved games from previous versions will NOT work with the patch.

After installing this patch, please go to "C:\Documents and Settings\All Users\Documents\STALKER-SHOC\savedgames" and make sure any saves that were created prior to installing the patch are deleted.

You will need to make sure that hidden folders are visible on the view tab of the folder options menu.

 

 

 

Connectivity

 

After installing the patch, please note the version number that has been added to the bottom left corner of the Main Menu screen.

You will only be able to connect to servers hosted on that same version.

 

 

 

The patch fixes the following bugs:

 

1. Buttons remain "pressed" and value changes on its own in Options

2. Players can kill teammates with the knife when friendly fire is set to 0

3. Game crashed when client player types a server command in console

4. Game crashes when entering a MP game after dying in SP

5. Multiplayer map names will appear in debug text format when voting to change a multiplayer map during gameplay.

6. The game crashes while attempting to purchase an item, after pressing Buy button multiple times from the Buy Menu.

7. The game crashes when the user triggers an anomaly after the anomaly time is set to 0.

8. Purchased affordable weapons fail to be in the inventory when one item purchased exceeds the user's monetary amount.

9. The player will lose the weapon he has stored in his inventory as well as the equipped weapon when the equipped weapon is dropped in MP.

10. The host is able to pause the game during an MP game.

11. Players are able to duplicate other player names by using the "name" command in the console.

12. The user is unable to view a fly-by cutscene if their PDA is open while triggering the cutscene.

13. The user can speed up time with the * key on the numpad in SP

14. Players can damage and kill other teammates while friendly fire is set to 0.0

15. The starting weather in-game does not accurately reflect the starting weather set by the server host in multiplayer match

16. The corpse created by a user switching teams remains in the game when playing multiplayer team deathmatch or artifact hunt.

17. Options "show weapon" and "NPC identification" fail to function

18. The up and down function for the look feature are inverted through out the game.

19. The server will crash when the players vote to change maps, but don't select a map to change to.

20. Players will take no fall damage when friendly fire is set to 0 on the server

21. The player dies when trying to exit out of the skin menu back into gameplay

22. Death by an anomaly is not recorded as a negative frag when playing Team Deathmatch.

23. Game Crash when opening buy menu from certain spot in Artifact Hunt mode

24. The prompt for the buy menu and entry via pressing the spacebar appears when in spectator mode during any network game.

25. Professor Kruglov sometimes can't open the door to the mobile science lab

26. When player stands close to a wall and shoots grenade launcher, the grenade falls out of the map without damaging anyone.

27. Possibility of killing enemies through the roofs and walls

28. When killing Wolf before completing any of additional quests given from him, these quests doesn't change status from "Active Tasks" to "Failed Tasks" in PDA.

29. Problem with quest: "Kill gang leader" when piece of text in PDA is directing user to kill leader in Dark Valley. Quest is completed after kill this bandit on Garbage level.

30. Disappearing piece of scroll belt in Main Menu when the player changes resolution to 800x600

31. Anomalies were not appearing when turned on in server options menu.

32. Game crashed when creating a Team Deathmatch server with spectator on.

33. Problems with ‘Slug’ artifact.

34. Possibility to take the decoder through the Wall

35. Issue with cash in inventory on MP build

36. NPC called Seriy has 3 different names: Seriy, Gray and Grey.

37. Problem with price of weapon in inventory

38. Game crashed when vote for kicking a player ended

39. Rare game crash during multiplayer match, after players choose a team.

40. Exploit with update rate command

41. Wood in barrels is flickering, although there's no fire there.

42. Player can jump between 2 stalkers and table inside the bar and become stuck.

43. Two side quests from Sakharov have wrong description.

44. After playing in multiplayer mode and then starting single player game, Sidorovich has one of multiplayer nicks instead of his name.

45. Game crashed when player fight with pseudodogs on red forest.

46. The game crashes to a non-responsive state (task manager) when attempting to host multiplayer game a second time with an invalid CD-key.

47. On Win 2000 PCs, the Windows Desktop cursor has no functionality when minimizing the game (Alt+Tab).

48. The game will result in a soft crash when a player dies from radioactive poisoning, then immediately falls into the tunnel well that leads out of the Agroprom Underground level.

49. The arrow buttons remain depressed when clicked and dragged off the boxes, thus making the value increase or decrease indefinitely in the options menu of network games.

50. Game crashed during map rotation. This issue occurs several times while playing with maps (Vehicle station, Desolated Village and Deserted Factory)

51. Game crashes when entering an MP game after dying in SP

52. The Host will crash and all Clients will either return to the main menu, crash to the desktop, or the program will shut itself down and return the user to the desktop, when attempting to drop a player while users are In-Game

53. Users are able to pick up an opponent's grenade after it has been thrown and then use it themselves.

54. The players name switches to a random player's name with a _1 after it in multiplayer if no name is entered in the network games menu.

55. Players fail to be kicked, after unanimously voting to remove them, during network gameplay.

56. Player is unable to ban other player, everybody vote for, line "voting succeed" appears and nothing happens. Player that was supposed to be banned still can play and do whatever he wants on the server.

57. The starting weather in-game does not accurately reflect the starting weather set by the server host in multiplayer match

58. Saved game are over written when attempting a second save uses the first saved game's name followed by a "space" and any other word or number during single player campaign.

59. The artifact is unaffected by gravity when dropped during an artifact hunt game.

60. Players take no explosion damage when the friendly fire damage option is set to 0 in the server options of a team deathmatch game.

61. The game will crash, halting progression when transferring from Station to the Sarcophagus.

62. When player wants to reload a weapon, and start fast shooting, he can't do that because weapon continues reloading.

63. The game crashes when a player is killed immediately after they are re-spawned into the game.

64. The weapons fail to scroll when using the mouse wheel after all the grenades have been used during single player gameplay.

65. Minor text bugs.

66. Various balance issues in Singleplayer and Multiplayer.

67. Various known exploits/cheats.

68. Various other issues.[/log]

 

/m

 

PS Den världsomfattande patchen finns ute nu, hoppas du hann installera den innan du kom för längt!!

http://www.3dgamers.com/dlselect/games/stalker/stk-WW-10001.zip.html

[inlägget ändrat 2007-03-28 12:28:59 av Stålis]

[inlägget ändrat 2007-03-28 15:02:59 av Stålis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Skapad
  • Senaste svar

Tackar så hjärtligt för det tipset! :thumbsup: Testade uppdateringsknappen inne i spelet igår och fick meddelandet att några patchar ännu inte fanns. Men nu ska jag iaf börja om på nytt, med spelet uppdaterat. Kanske ett par timmars spelande går till spillo men hellre det än massa jobbiga buggar.

 

Givetvis poäng! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! :-)

 

Såg också att Natural Environments nu har uppdaterats till v2.1.3 (Shivering Isles compatibility release):

http://www.tessource.net/files/file.php?id=2536

 

Får väl se om jag kan ladda ner den när jag kommer hem (har tyvärr inte kunna komma ut på nätet hemifrån de senaste dagarna, eller bara med ytterst osäker lina).

 

Tweakguides skriver förresten att de gamla LOD replacement-moddarna fortfarande är aktuella även efter senaste patchen, så det är väl bara att köra på för övrigt, ev med en korrektion för den nya "pepparbruseffekten" (som det finns en länk till på sidan):

 

Importantly, Bethesda has not altered any of the LOD textures as of the latest patch, so the LOD Texture Replacements below are still recommended. Keep in mind their appearance can be hindered by the new Terrain Noise effect, so either remove that effect or mod it - as discussed above - to get the maximum benefit from these LOD Texture Replacements.

http://www.tweakguides.com/Oblivion_4.html

 

Tänk, en post som faktiskt bara handlar om Oblivion! :-)

 

 

/m

 

PS Jag utelämnade men är såklart också:

Blades: Knight Sister (å nej, jag är tjej!!!)

Nine Divines: Pilgrim

för jag tror inte det finns några graderingar på dessa två.

 

Knights of the White Stallion: Knight-Errand

är fixat nu!

 

Fighters Guild: Swordsman

har avancerat i graderna!

[inlägget ändrat 2007-04-02 23:12:26 av Stålis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg också att Natural Environments nu har uppdaterats till v2.1.3 (Shivering Isles compatibility release):

Okej, men jag såg att man måste registrera sig för att tanka den så jag kanske väntar ett tag... Spelar ändå inte Oblivion för tillfället, även om Shivering Isles kommer att påbörjas så fort det bara blir möjligt. :-)

 

Tänk, en post som faktiskt bara handlar om Oblivion! :-)

Ja det var smått otroligt även om det verkade krävas över 100 inlägg för det! :-)

 

Blades: Knight Sister (å nej, jag är tjej!!!)

Hihihi!! ;) Nej allvarligt, att spela som tjej spelar inte någon roll för mig. Men funderar ändå på att modda bort Lara ifrån Tomb Raider och spela som en riktig karl i stället. Nej usch vad hemskt, det hade varit ordentligt helgerån. :thumbsdown:

 

Så finns ju också filmen om Tomb Raider. Men den har jag inte sett eftersom den antagligen är för dålig för att kasta bort tiden på. Apropå filmer iaf så gillar jag hur tjejerna framställs, i dagens sådana, bättre än hur det var i dem från 80-talet.

 

I gamla filmer är tjejen alltid en hjälplös och korkad idiot i pumps som skriker och vrickar fötterna, ramlar ihop och hade lämnats åt sitt öde ifall inte den store starke mannen kom och hjälpte henne att springa vidare genom att bara hålla fram handen och styra vägen.

 

I dagens filmer har tjejen mycket mera skinn på näsan, har lärt sig kampsport och kan ta vara på sig själv. Men många gånger har regissören gått till överdrift genom att omvandla hennes rollkaraktär till en man, närmare bestämt så en macho-Rambo-fruktansvärd och "jättecool" übertönt.

 

Oftast är filmer så usla att de inte går att se. En av tjugo kan vara ett riktigt guldkorn som inte bör missas. Men eftersom man måste sålla igenom så mycket skräp innan man hittar det där guldkornet orkar jag i princip aldrig kolla film..! Hade i själva verket kunnat kasta ut hela teven här uppifrån sjunde våningen men då hade sambon knappast blivit särskilt nöjd. Oj vad jag blev inne i det här nu... ursäkta om jag kom bort ifrån ämnet..! ;-) Men då hade jag iaf gladeligen kunnat släppa in Radiotjänst ifall de kom och snokade. :-)

 

Hej hopp gummi(censur)! <= barnslig sluthälsning (förklarande text).

/RN, för närvarande en Stalker (strålande speltips! Hehe).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I gamla filmer är tjejen alltid en hjälplös och korkad idiot i pumps som skriker och vrickar fötterna

 

Ända tills 1979 då Ripley gjorde entre, mer skinn på näsan än så får man leta efter. Kanske var hon den första riktiga hjältinnan som var helt befriad från allt vad korkhet och hjälplöshet heter?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Hade i själva verket kunnat kasta ut hela teven här uppifrån sjunde våningen men då hade sambon knappast blivit särskilt nöj

Det gjorde jag förra året (nå, inte så radikalt, men ut åkte den iallafall) och jag har inte ångrat en sekund.

 

I gamla filmer är tjejen alltid en hjälplös och korkad idiot i pumps som skriker och vrickar fötterna

Nä, där kan jag inte hålla med. Jag tycker snarare att de var fyllda med kvinnor som var experter på att manipulera eller klara sig bra utan män, även om de inte gjorde det med karatesparkar =)

På rak arm kommer jag på Gilda, Casablanca och Borta med vinden. Men när det gäller gamla action och västernfilmer, ja då är det ofta som du säger.

 

Men då hade jag iaf gladeligen kunnat släppa in Radiotjänst ifall de kom och snokade

Tills de börjar belägga oss med sin mediaavgift iallafall, sedan är vi alla fast i deras klor.

 

ursäkta om jag kom bort ifrån ämnet

Äsch, det här är ju våran tråd så vi bestämmer =)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gjorde jag förra året (nå, inte så radikalt, men ut åkte den iallafall) och jag har inte ångrat en sekund.

Du måste vara en ovanligt förståndig människa. :-)

 

Jag tycker snarare att de var fyllda med kvinnor som var experter på att manipulera eller klara sig bra utan män, även om de inte gjorde det med karatesparkar =)

Kom osökt att tänka på de där evighetsserierna där folk för monologer med sig själva i flera minutrar, smider elaka planer i en slags makaber konspiration (vänsterprassel, vänsterprassel och vänsterprassel).

 

Ett annat tevefenomen jag tycker är rent kväljande att se är dessa förbannade dokusåpor. Där sitter det en rad personlighetsstörda människor och tror att de blir kända och beundrade när folk egentligen sitter och skrattar och har roligt åt deras idioti och enfald.

 

För att inte tala om all reklam! Det är ingen hejd på vilket trams man matas med i försäljningsknep som går ut på patetiska försök från annonsörerna att vara coola och inne och babbel pladder..! Usch!! En bra teve har endast en knapp – OFF-knappen.

 

Tills de börjar belägga oss med sin mediaavgift iallafall, sedan är vi alla fast i deras klor.

Ja, de är väl inte dummare än att de vet om att t ex en dator lika gärna kan vara en teveapparat... ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Du måste vara en ovanligt förståndig människa.

Dörom tvista i princip alla jag känner, men i det här fallet var jag väl det antar jag =)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej Anjuna!

 

Nu har det kommit en patch till Resident Evil 4. Förhoppningsvis är det väl den beryktade som var under utveckling för att fixa den felaktiga grafiken, det stora sorgebarnet på pc-varianten:

http://www.gamershell.com/news/37843.html

 

Det andra stora problemet, avsaknaden av stöd för mus, löstes väl genom en modfix?

 

/m

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Det andra stora problemet, avsaknaden av stöd för mus, löstes väl genom en modfix?

Jaså, isåfall skulle jag kunna tänka mig att ge det en chans till. Det var ju ingen mening alls att försöka spela det enbart med tangentbord, det funkade uruselt.

 

Men vad är det för version som ska släppas i maj då? Är det en fullfjädrad pc-version? Vilken version vad det du länkade till som såldes på Webhallen i mars?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är det för version som ska släppas i maj då? Är det en fullfjädrad pc-version? Vilken version vad det du länkade till som såldes på Webhallen i mars?

Jag har ingen aning - var inte det den riktiga? Kan kolla upp det där, men kanske det kan vara så att det inte har släppts i USA än? Det är ju inte första gången t ex Gamespot har haft ett releasedatum fram i tiden på spel, samtidigt som de haft nyhetsrapporter om patchar, beroende på att de utgår från att USA är världens navel, när spelet redan har släppts i Europa t ex. :-) Ett sånt exempel är ju Call of Juarez - men det ska anpassas till DX 10 och Vista då.

 

 

Ska även se om jag hittar länken till den där sidan där "musfixen", gjord av RE-communityn, fanns.

 

Edit: Patchen var inte svår att hitta, bara att googla på Resident Evil och mouse patch, men tyvärr får man nog vänta på en uppdaterad fix eftersom den inte verkar vara kompatibel med den nya officiella patchen. Här fanns ett ställe iaf:

http://files.moddb.com/6442/download-resident-evil-4-mouseaim-patch/

 

Och ser man på - Gamespot:

Call of Juarez, Release Date 5 June, 2007

http://www.gamespot.com/pc/action/thelawman/index.html?q=juarez

Resident Evil 4, Release Date May 15, 2007

http://www.gamespot.com/pc/adventure/residentevil4/index.html?om_act=convert&om_clk=tabs

 

Samma sak där, USA ligger efter. :-)

 

/m

[inlägget ändrat 2007-04-20 00:56:54 av Stålis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej RN,

 

det här är så viktigt att jag får uppdatera lite grann i den här tråden igen. :-)

 

Kommer du ihåg min varning "Stopp, stopp, spela inte Stalker utan patchen"? Nu får jag säga "Stopp, stopp, installera inte Shivering Isles!!"

 

Inte än, iaf. Har suttit och kämpat mig vidare i Oblivion, och råkade läsa att mycket allvarliga spelfel kan inträffa i Oblivion om du har SI installerat, vare sig du spelar det eller inte.

 

Tydlligen är det så att minnesreferenserna tar slut. Det är ett känt problem som kan inträffa även i vanliga Oblivion, men då inte förrän efter ca 1000 timmars spel. Med SI:s nya tillägg äts referenserna upp mycket snabbare, och det innebär att saker försvinner ur spelet samt att många andra saker blir korrupta när minne skrivs över på fel platser, så att allt till slut riskerar att bli helt ospelbart. Det kan börja redan efter ca 50 timmars spelande, dessutom verkar det vara så att felet inträffar tidigare ju högre framerate du har.

 

Låter som ett aprilskämt, jag vet, men tyvärr verkar det vara sant... Bethesda jobbar på en patch för att fixa det, just nu är betapatchen upp i nummer 1.2.0416.

 

Läs mer här:

http://www.uesp.net/wiki/Shivering:Reference_Bug

http://www.elderscrolls.com/downloads/updates_patchnotes12.htm

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Patch#Version_1.20416_.28Beta.29

 

/m

[inlägget ändrat 2007-04-20 04:23:04 av Stålis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå! :-)

...och det innebär att saker försvinner ur spelet samt att många andra saker blir korrupta när minne skrivs över på fel platser, så att allt till slut riskerar att bli helt ospelbart. Det kan börja redan efter ca 50 timmars spelande...

Det måste vara det som har hänt svågerns sparfiler eftersom hissarna inne i Oblivionportalerna inte fungerar.?! Vill minnas att han hade en speltid på mellan 250-300 timmar.

 

Jag är mitt inne SI även om det är lite pausat för tillfället... Har spelat klart Stalker vilket gav mig inspiration till att börja om ett helt annat spel, nämligen Boiling Point..! :-)

 

BP var så trasigt då det släpptes att jag bara la ner det – det skulle aldrig ha blivit släppt innan releasen av patch 2 (en klump på 192MB). Många var recentionerna där spelet totalsågades p g a att det inte var klart. Och antagligen har försäljningsiffrorna fått lida mycket, men utgivarna får förstås skylla sig själva.

 

Efter patch 2 anser jag BP i stället är lite underskattat. Det har en intressant dynamik i förhållandena vän/fiende mellan spelare och regering, CIA, indianer, gerilla, banditer, maffia och civilbefolkning. Svårighetsgraden är ganska hög, det gäller att tänka efter vilka man vill liera sig med för att kunna komma vidare i storyn. Att bli vän med någon innebär att samtidigt bli ovän med någon annan, och är ovännerna för många blir det mycket tufft att klara spelet – man verkar kunna sabba det så pass att det faktiskt inte går att komma vidare.

 

Brist på pengar (till uppgifter/mutor) är alltid ett problem i BP, och pengar får man genom att göra uppdrag åt de man har lierat sig med (eller köra passagerarbuss :-)) – uppdrag som vanligen går ut på att slå till mot andra fraktioner som man då självfallet blir ovän med. Under torsdagkvällen behövde jag verkligen pengar ifrån både en "god vän" och en "mindre god". Båda fraktionerna ville slå till mot varandra och gav mig det i uppdrag, båda hade senare också gett mig pengar för det och förhöll sig då neutralt inställda, vilket var bra (så länge ingen blev fiende så... ;-)).

 

En sak lyftes iaf fram positivt i recentionerna från 2005, nämligen att spelet var mycket vackert. Det har nu inte stöd för HDR och annat som idag är vardagsmat men det går åtminstone att aktivera bloom (även om den inställningen av nån anledning har gömt sig inne i game.ini-filen)... :-)

 

P.S. För några dar sen släpptes äntligen en ny Forceware för XP64 och GF 8, version 158.19! :-) Får se om den gör det möjligt att fortsätta med Baldur's Gate-serien... Antar att du redan har upptäckt att Catalyst 7.4 också har blivit släppt?

[inlägget ändrat 2007-04-20 09:15:25 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara det som har hänt svågerns sparfiler eftersom hissarna inne i Oblivionportalerna inte fungerar.?! Vill minnas att han hade en speltid på mellan 250-300 timmar.

Skulle ju kunna vara så, men det står att den inte borde uppstå så tidigt om man inte har SI installerat. Isf borde det gå att lösa genom att installera om allting. Det som kan drabbas irreparabelt verkar vara savegames och sådant som karaktärens statistik som inte kan återskapas eftersom de skapas efterhand, medan däremot hissarnas funktion finns med i grundinstallationen, och då borde återskapas. Såvida det nu inte på något sätt finns statistik om t ex hissarnas läge i savegamen, vilket ju låter troligt, men eftersom aktiveringen av hissarna innebär att de växlar mellan att antingen gå upp eller ner beroende på deras läge för tillfället borde det inte heller påverka, bara att trycka en gång till för att komma i fas, sas. Om det nu inte är fel på själva aktiveringsfunktionen?

 

En tanke jag fick var vad som hände om man hade flera olika Oblivionvärldar "aktiverade" samtidigt? Det finns ju bara 7 stycken slumpmässiga (samt ett antal unika som i Breaking the siege of Kvatch och The wayward knight). Om man då går in i portalerna "öppnar" man varje gång ett nytt Oblivionplan, och om man gör det med fler än sju stycken slumpmässiga plan samtidigt, vad händer då när det blir två likadana; kan det bli konflikt mellan dem på något sätt? Det borde inte bli det, en så uppenbar bugg måste ha förutsetts eftersom det finns över femtio portaler. Jag kan iaf tänka mig att om man gör så, dvs öppnar många Oblivionplan utan att stänga dem, så innebär det att man snabbare tar slut på minnesreferenserna, eftersom spelet får fler mer och fler aktiva saker att hålla reda på.

 

Har spelat klart Stalker vilket gav mig inspiration till att börja om ett helt annat spel, nämligen Boiling Point..! :-)

Den där timewarpmedaljongen du tydligen måste ha hittat, kan jag låna den när du är klar med den? :-) Boiling point är ett spel som helt passerat under min radar, jag kopplade snarast till filmen med samma namn. Det verkar vara ett intressant spel nu när jag kikat lite mer på det, får se om det blir tid över någon gång till en djupare inspektion. Annars kom jag på vilket spel det var jag tänkte på tidigare, som jag blev påmind om lite av känslan av när jag körde GRAW, och det var Syndicate från Bullfrog. Jag vet inte varför riktigt, men på något sätt var det som att man var en agent på spelplanen i Syndicate, mitt i handlingen samtidigt som man hade den överblick som man hade i Syndicate.

 

Mitt minne hade ivf raderat namnet, jag kunde bara minnas hur det såg ut, och det var en kompis som räddade dagen genom att föreslå att det kanske var det när jag berättade om det. Gammalt härligt spel! Jag skulle faktiskt önska att känslan i GRAW var lite mer som i Syndicate, iaf känns det som att man skulle kunna plocka element därifrån. Får se hur GRAW 2 utvecklas, det jag har läst om det verkar positivt.

 

Antar att du redan har upptäckt att Catalyst 7.4 också har blivit släppt?

Jajamensan, lite på det, det är inklistrat och klart ovanpå aprils DirectX! :-)

 

Dessutom hann jag se hur utomjordingarna i Crysis såg ut innan trailern plockades bort eftersom den inte skulle ha lagts ut... fast man vet ju inte om det i sig var ett pr-trick. ;-)

 

/m

[inlägget ändrat 2007-04-21 17:19:38 av Stålis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ju kunna vara så, men det står att den inte borde uppstå så tidigt om man inte har SI installerat. Isf borde det gå att lösa genom att installera om allting.

Att det inte borde uppstå ja... Att installera om, och det med fullständigt raderande av hela spelmappen (savemappen exkluderad), hjälper inte. Hårdvaran i hans dator är snarlik min egen: ASRock 939Dual-SATA2 i vilket det sitter ett 7900GT – exakt det kort som förut har suttit i min dator. All mjukvara är naturligtvis uppdaterad, allt från moderkortsbios till spelpatchar.

 

Hade en teori om att savemappen kanske blivit för stor (den var på flera hundra megabyte), klippte ut sparningar och lämnade endast kvar några få av de senaste. Hjälpte inte. Men det underliga är att om man står på en hissplattform vilken åkt ner kanske en fjärdedel och stannat, om man i det läget snabbsparar och sen snabbladdar om och om igen så åker hissen ner en liten bit för varje gång för att slutligen ha nått ända ner..! Helidiotiskt!

 

Att börja om spelet ända från början hade kanske hjälpt men helt säkert är det inte, och många blir de speltimmar som går åt för att i så fall få reda på det. Tilläggas kan att varken KotN eller SI är installerat...

 

Den där timewarpmedaljongen du tydligen måste ha hittat, kan jag låna den när du är klar med den? :-)

Är kanske senil nu men kan faktiskt inte komma ihåg medaljongen, men tydligen ska man kunna slutföra Stalker på flera olika sätt – tror det ska ha hela sju olika slut(?)

 

En sak stör jag mig på i Stalker – var är alla fordon?! I BP kan man köra bil, buss, båt, flygplan, helikopter m m. Om än med ganska dålig känsla, men ändå. Är nu på gång att ta en kurs i hur man kör stridsvagn! Hehe :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du tar med ett av dina savegames från Obliviontiden, innan KoTN, till honom? Funkar hissarna då? Och funkade hissarna från början felfritt? Isf är det helt klart något som ligger i de sparade filerna, som skriver över grundinställningarna. Men är det fel i hissarna även i dina savegames fast på hans installation, medan de funkar i din installaion, är det ju ett "fel" i installationen.

 

Oblivion är ju världens förmodligen vackraste databas, och därför borde det förhoppningsvis gå, tycker jag, att via spelkonsolen gå in och ändra på inställningar i databasen för att rätta till det, precis som folk gör när de fuskar eller moddar spelet. Frågan är bara var? Det är ju möjligt att ta reda på objektets FormId (eller vad det hette), det kanske hjälper att skriva till Bethesda och fråga?

 

Apropå fordonen i Stalker, kommer du ihåg en av de första rapporterna från utvecklarna av spelet? De visade hur någon körde en lastbil, och det skulle finnas övergivna fordon, men man var själv tvungen att skaffa bränsle till dem t ex. Tog de alltså bort den delen ur spelet? Har ju inte spelat Stalker än, men förmodligen fick de väl stryka en del för att spelet skulle bli klart. Inte helt okänt fenomen, drabbad ju även Tombraider: Angel of Darkness, där man fortfarande kunde se rester av spelet som det var tänkt att vara i menyer och nivåer.

 

/m

 

PS Med timewarp menade jag att du har en förmåga att kunna vrida till tiden så att den räcker till många spel... :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du tar med ett av dina savegames från Obliviontiden, innan KoTN, till honom?

Det var en intressant tanke men i min savemapp finns endast åtta filer och ingen av dem skapades före expansionerna. Eller, såg nu att jag hade tagit kopia av mappen till en annan disk i vilken den äldsta sparningen har en speltid på drygt 130 timmar. Så kanske den filen vore nånting, även om jag inte tror det. Såg nämligen också att karaktären var Level 15, då huvudstoryn redan är/var avklarad... Har iaf kopierat savemappen nu igen – vill helst inte råka ut för de fel som du varnade för..! Poäng ska du förresten (återigen) ha för det. :-)

 

Tog de alltså bort den delen ur spelet? Har ju inte spelat Stalker än, men förmodligen fick de väl stryka en del för att spelet skulle bli klart.

Hoppsan! Ifall jag råkade komma med en spoiler nu ber jag tusen gånger om ursäkt, men detta hade jag själv kunnat läsa om i förväg i nån recention av spelet. Mycket är tydligen det som utvecklarna varit tvungna att stryka men vi ska nog vara glada över hur de ändå lyckades sy ihop det hela och att spelet öht släpptes, och detta som en så pass bra produkt det ändå blev till slut.

 

PS Med timewarp menade jag att du har en förmåga att kunna vrida till tiden så att den räcker till många spel... :-)

Hehe, det kanske verkar så men i själva verket har jag hundra spel oavklarade. Vet exempelvis inte när jag ska bli klar med Splintercell 4, NWN 2, TQ: IT, Oblivion: SI m fl spel. ;-) Men nog blir det att sitta en stund i stort sett varje dag. Tittar mycket sällan teve vilket jag tycker är tämligen meningslöst – råkade ikväll ändå se TV 4-nyheterna för första gången på många månader och fann att dessa inte hade förändrats ett dugg; det var fortfarande bara samma politikerkonspirationer, krig och fotboll. När man bladar i morgontidningen kan man åtminstone värja sig emot rubriker som tuggar om samma saker år ut och år in. Det går inte att ta in allt elände som hela tiden inträffar överallt utan man måste sätta upp en slags personlig skyddsbarriär.

 

Har iaf en förstående sambo som förstår tjusningen med spel. Hon har själv spel som t ex SW: Kotor bakom sig och sitter gärna med sina simmar i Sims 2 inkl samtliga expansioner. :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit och kämpat mig vidare i Oblivion, och råkade läsa att mycket allvarliga spelfel kan inträffa i Oblivion om du har SI installerat, vare sig du spelar det eller inte.

Väntar på att nya patchen ska lämna betastadiet. Vill ogärna installera den före dess. I en annan tråd gav du hälsningen "/m (i Mankor Camorans Paradise)" och jag fick fundera ett tag innan jag kom håg vad det var för ställe. :-) Antar att spelet upplevs som en liten smula fängslande eftersom du tagit dig ända dit bort? ;-)

 

Har själv som sagt suttit med BP senaste tiden. Och denna gång har jag t o m lycktas hitta Lisa! :-) För den oinvigde så är hon huvudkaraktärens dotter som blir kidnappad alldeles i början i spelets introfilm.

 

Även om BP har lyckats hålla mig kvar vid det är det ändå inget spel jag skulle vilja rekommendera då det är alldeles för obalanserat. Vissa stunder kan det t o m imponera litegrann medan man andra gånger inte vet om man ska skratta eller gråta. Nu efter fyndet av Lisa har spelet spårat ur fullständigt. Är på ett ställe var gubbarna hela tiden spawnar fram som myror oavsett hur många man skjuter bort, och spelet bemödar sig inte ens att dölja spawnandet utan de poppar fram till höger och vänster och mitt framför ögonen. Det blev till slut så ohållbart att jag inte längre orkade ödsla någon mer tid på detta skämt.

 

Nu har jag beställt Just Cause i stället för ytterligare äventyr på ytterligare någon ö i söderhavet. :-) Webhallen sålde det för 99kr. Visst är väl utvecklaren av det, Avalanche studios, ett svenskt företag? Får se när man ska spela klart det jag redan har köpt sen förut såsom SC 4, NWN 2 m fl.

 

Edit:

Vad sitter ni på för oavklarade spel? Alltså vid sidan av Oblivion som jag ju vet att du Stålis sitter med. ;-) Händer det nåt nytt på fronten med grafikfelen Anjuna Moon, och går det alls att spela med datorn? Själv hade jag nog gråtit annars.

[inlägget ändrat 2007-04-26 10:26:37 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är på ett ställe var gubbarna hela tiden spawnar fram som myror oavsett hur många man skjuter bort, och spelet bemödar sig inte ens att dölja spawnandet utan de poppar fram till höger och vänster och mitt framför ögonen. Det blev till slut så ohållbart att jag inte längre orkade ödsla någon mer tid på detta skämt.

Trist. Hör ju inte hemma i ett modernt spel -om man nu inte lyckats väva in det i handlingen genom spawning i portaler t ex...

 

Annan notering. Var på filmen Sunshine i måndags. 6 personer i biografen, på en sci-fi-film som fått genomgående bra betyg, premiär förra fredagen. Var är alla? Pratade med biografvaktmästaren, var tydligen vanligt med så lite. Fattar inte folk att en del filmer faktiskt ger en bättre upplevelse på bio, istf nedladdade på tv-skärm? (filmen ger jag 4-, plus för karaktärernas över standarden trovärdiga psykologi, framställningen av solens kraft och rymdens ogästvänlighet samt flörtandet med lån från andra sci-fi-filmer, hade varit 4 om man inte använt kamerateknik och klippning så tröttsamt som man gjorde mot slutet, 4+ om man hade utvecklat de intressanta djupare frågeställningarna som berördes, 5 om den hade varit mer episk, återigen sättet slutet var filmat/klippt på, + att storyn hade hållit för en "tyngre" film)

 

Och... har faktiskt spelat klart Oblivion. :-)

 

Iaf huvudhandlingen, samt Mages/Thieves/Fighters Guild-delarna. Mer än halvvägs genom Arena och Dark Brotherhood. Precis i början av KotN. Men jag ska gå tillbaka och spela om från Mankar's Paradise för att skörda lite blommor och hämta lite skatter som jag läste fanns på ön. Sedan får jag börja skjuta båge och pyssla med alkemi, för det är det enda jag är helt urkass på. :-)

 

Annars är det samma som tidigare, iom att jag koncentererade mig på Oblivion. Jag kollar:

 

Installerade avslutade:

Half-Life 2

half-Life 2 Episode 1

Quake 4

Star Wars Republic Commando

Tomb Raider: Legend

Far Cry

Oblivion - original

 

Installerade "pågående" (online):

Battlefield 2

Battlefiled 2142

Counter Strike: Source (aldrig brytt mig)

 

Installerade ej avslutade:

FEAR

The Longest Journey

Dark Messiah of Might and Magic

Ghost Recon Advanced Warfighter

Call of Juarez

Oblivion: Knights of the Nine

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

Wing Commander Saga Prologue

 

På väntelistan (i hyllan):

Titan Quest

PREY

FEAR Extraction Point

Splinter Cell 3: Chaos Theoy

Dreamfall: The Longest Journey

Condemned

 

Avinstallerade, ej avslutade (urval):

Call of Duty 2

Need for Speed Most Wanted

Prince of Persia: Warrior Within - j-a slutboss h-e (2 olika slut) ... :-)

 

Som du vet gillar jag att ligga lite efter, dels med tanke på prisbilden men också med tanke på patchar och buggar... ;-)

 

/m

 

PS Och det här kanske är värt att prova när jag börjar med STALKER?

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=39233

S.T.A.L.K.E.R. Shader Mod

Size: 74Kb

Author: Nivenhbro

Description: The Float32 modification for S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernoby has been released this morning, which beefs up the already impressive graphics in GSC Game World’s first-person shooter. This mod adds full reflection vector calculations, better bump mapping, real specular effects! All this detail improvement costs nothing in framerate and you will get 20% better framerate than before if not more! Shadows are soft and no longer jagged and the overall graphical quality has been vastly improved

Operation System: All

[inlägget ändrat 2007-04-28 02:18:36 av Stålis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Nu har jag beställt Just Cause i stället för ytterligare äventyr på ytterligare någon ö i söderhavet. :-)

Säg till vad du tycker om det. Jar orkade bara med en timme eller så med det, det var alltför mycket som kändes så "gammalt" rent tekniskt med detta spel. Får se om jag orkar ge det en chans till, svenskt som det är.

 

Nu har jag gått tillbaka till KOTOR 1 bara för att se hur det utspelar sig i motsats till första genomgången (då som manlig och balanserad och nu som kvinnlig och riktigt ond =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stålis skrev:

Fattar inte folk att en del filmer faktiskt ger en bättre upplevelse på bio, istf nedladdade på tv-skärm?

Folk nöjer sig kanske med lägre kvalité ifall de inte har betalat vad det faktiskt kostar att se filmen. Men som du, tycker även jag att bioduken ger en så pass högre utdelning att det inte går att jämföra. Tyvärr har biografer ofta alltför hög volym, och jag har tinnitus i båda öronen, varför biobesöken blir många färre än de annars kanske skulle ha blivit..! :-(

 

Och så har jag ju också kommit med svavelosande klagomål emot filmer i denna tråd... ;-) Då kvalitén på dem ofta är för dålig för att ödsla tid på (samma upprepningar av tröttsamma klichéer, samma handling fast i en lite annorlunda förpackning, skådespelare som alltför sällan kan agera på ett övertygande sätt o s v) Men så råkar man ibland faktiskt ut för något sällsamt guldkorn! Minns när första delen av Sagan om ringen visades i biograferna och hur jag bara satt och rös hela tiden. Inte åt att filmen skulle vara dålig på något sätt, nej, tvärtom så var den det kanske bästa jag ditills hade sett, någonsin.

 

Och... har faktiskt spelat klart Oblivion. :-)

 

Iaf huvudhandlingen, samt Mages/Thieves/Fighters Guild-delarna.

Har själv inte spelat klart mer än Mages Guild i orginalet (vid sidan av huvudhandlingen), har sparat på de andra liksom jag även kunde spara på godis som liten. ;-) Väntar iaf fortfarande på att SI-patchen ska lämna betastadiet...

 

Installerade ej avslutade...

Har inte några avslutade spel installerade så min lista berör endast oavslutade:

 

Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast (verkar bara inte vilja funka med GF-8. :-( Kräver ju dessutom engelskt OS vilket bara min stationära dator har).

 

Call of Cthulhu: DCotE

 

Just Cause

 

NWN 2

 

Oblivion inkl expansioner

 

Splinter Cell 4 (går inte att hacka sig in i kassaskåp?! Rättare sagt så går det inte att snurra kombinationslåsen på något sätt alls – bugg?)

 

Titan Quest: IT

 

Och på den bärbara sitter jag fast i Icewind Dale 2.

 

PS Och det här kanske är värt att prova när jag börjar med STALKER?

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=39233

Såg igår att den finns här också...

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1627

...och själv kommer jag att köra in den när jag får lust att spela Stalker igen, till ett annat slut (svågern berättade att han spelat till två olika slut; det ena klart dåligt och det andra bättre).

 

Anjuna Moon skrev:

Säg till vad du tycker om det. Jar orkade bara med en timme eller så med det, det var alltför mycket som kändes så "gammalt" rent tekniskt med detta spel.

Har inte hunnit spela riktigt ännu – det ramlade ner i brevlådan igår – men ska avlägga rapport när det finns något lite mer meningsfullt att säga om det.

 

Får se om jag orkar ge det en chans till, svenskt som det är.

Jag upptäckte igår att Avalanche Studios håller till i våran kära huvudstad och att Just Cause är deras premiärspel. :-)

http://www.avalanchestudios.se/

 

Nu har jag gått tillbaka till KOTOR 1 bara för att se hur det utspelar sig i motsats till första genomgången (då som manlig och balanserad och nu som kvinnlig och riktigt ond =)

Aha, jag har fortfarande kvar att spela både Kotor 1 & 2 som ond, när det nu ska bli... ;-)

 

P.S. Snart slutar jag förresten att betala för spelen! >:-( Just Cause gick öht inte att starta förrän jag hade bytt ut startfilen mot en knäckt sådan och det var verkligen inte första spelet i ordningen. Dessa förbannade kopieringsskydd som bara förstör för dem som faktiskt vill ge utvecklarna lite lön för mödan.

[inlägget ändrat 2007-04-28 08:41:34 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Splinter Cell 4 (går inte att hacka sig in i kassaskåp?! Rättare sagt så går det inte att snurra kombinationslåsen på något sätt alls – bugg?)

Mm, det där råkade jag också ut för då och då, enormt irriterande. Det löste sig oftast efter omladdning av saves. Ibland var jag även tvungen att gå tillbaka en delmission eller ladda om hela spelet.

Aha, jag har fortfarande kvar att spela både Kotor 1 & 2 som ond

Kotor 2 var klart roligare som ond (även om det ibland tar emot att vara så elak mot alla man stöter på). De mörka krafterna är helt enkelt bara så mycket häftigare, speciellt "blixtarna/elchockerna". Förvisso kan man ju skaffa sig dessa även om man är stark i ljusa sidan, men de blir långt mer kraftfulla med en bas av ondska.

 

Dessa förbannade kopieringsskydd som bara förstör för dem som faktiskt vill ge utvecklarna lite lön för mödan.

Jo, ofta hugger de sig ju själva i foten med dessa. Starforce är det dock få som använder sig av längre efter all kritik vad jag förstått. Men ändå.

 

Min nuvarande oklara lista : CoJ, Condemned - CO, NWN 2, Marvel Ultimate Alliance, Omspel av KotoR 1.

 

Immortal Throne tröttnade jag på, det verkade ju vara precis samma story fast med lite andra monster och vapen och lite andra förbättringar. Inte tillräckligt för att jag skulle orka bry mig om att spela det igen.

 

Det låg säkert tre gånger fler på burken för en månad sen, men jag avinstallerade ett gäng efter problemen med grafikkortet (som alltjämt kvarstår) i ren ilska.

 

Men nu har jag dock sett till att skaffa mig ett nytt jobb som kommer ge en hel del mer kosing i fickan, så till hösten blir det nog inköp av ny superburk istället för att bygga upp mer frustration kring nuvarande skadeskjutna sak. Är det något kul på gång från ATI:s sida som kan vara värt att invänta eller kommer det vara Nvidia som styr den närmaste framtiden?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, det där råkade jag också ut för då och då, enormt irriterande. Det löste sig oftast efter omladdning av saves. Ibland var jag även tvungen att gå tillbaka en delmission eller ladda om hela spelet.

Är på uppdraget i Shanghai var man landat på en skyskrapa med helikopter. Försöker få ut grejer ur ett kassaskåp men det går öht inte att snurra hjulet. Visst kan man klara förbi den banan ändå men då sjunker de där förtroendestaplarna helt ofrivilligt. Har även testat ta om banan ända från början, men nej då... :-(

 

Jo, ofta hugger de sig ju själva i foten med dessa. Starforce är det dock få som använder sig av längre efter all kritik vad jag förstått. Men ändå.

Det är helt sjukt när de gör mig som betalande spelare beroende av crackare för att öht kunna starta mina orginalspel! Det gör mig förbannad och skapar en känsla av att det är helt onödigt att köpa ett spel. Vad finns det för anledning för mig att fortsätta med det när jag ändå måste besöka crackarsidor innan det går att spela.?! Nej, snart är det piratkopior som gäller hädanefter. >:-(

 

Min nuvarande oklara lista : CoJ, Condemned - CO, NWN 2, Marvel Ultimate Alliance, Omspel av KotoR 1.

Hur är Marvel Ultimate Alliance? Det är väl ifrån de som gjorde X-Men spelen? Har förresten X-Men II Legends eller vad det hette men fastnade inte riktigt för det.

 

Immortal Throne tröttnade jag på, det verkade ju vara precis samma story fast med lite andra monster och vapen och lite andra förbättringar.

Ja, spelet fortsätter bara i samma anda men med några småförbättringar. Och för min del tycker jag det faktiskt var positivt. Samma sak var det t ex med expansionen till Dungeon Siege II (borde du kika på ifall du gillar actionrollspel).

 

Är det något kul på gång från ATI:s sida som kan vara värt att invänta eller kommer det vara Nvidia som styr den närmaste framtiden?

O ja, visst har Ati godsaker på gång. Och är det först mot hösten du planerar uppgradera tycker man ju att de borde ha lyckats komma ut med några alternativ också (deras vana med papperslanseringar till trots ;-).

 

[inlägget ändrat 2007-04-28 10:20:53 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Hur är Marvel Ultimate Alliance? Det är väl ifrån de som gjorde X-Men spelen? Har förresten X-Men II Legends eller vad det hette men fastnade inte riktigt för det.

Jag har egentligen inte mycket positivt att säga om den här typen av spel, de känns ofta inte mer än upphottade varianter av 80-90-talsspel. Jag har mest kvar det för att slöspela på lite då och då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min nuvarande oklara lista : CoJ, Condemned - CO, NWN 2, Marvel Ultimate Alliance, Omspel av KotoR 1.

Ja, just det KotoR 1 skulle jag ta tag i igen. Glömde bort att installera om det på den nya datorn. Tack för påminnelsen, Anjuna! :-)

 

Det är helt sjukt när de gör mig som betalande spelare beroende av crackare för att öht kunna starta mina orginalspel! Det gör mig förbannad och skapar en känsla av att det är helt onödigt att köpa ett spel. Vad finns det för anledning för mig att fortsätta med det när jag ändå måste besöka crackarsidor innan det går att spela.?! Nej, snart är det piratkopior som gäller hädanefter. >:-(

Som tur är har jag aldrig haft problem av den typen. Ubisoft övergav väl Starforce, även om det finns på SC 3, kan det ha strulat till något i din dator om du kör med samma installation sedan dess? Däremot buggar. Inga showstopperbugg, men i Tombradier Legend kan jag i princip inte köra nivån Kazakhstan med NGC på, det kraschar förr eller senare. Dessutom är det fel i NGC på vissa nivåer (som i just Kazakhstan) där en del snöpartier blir genomskinliga, vilket gör det mycket svårt att spela för de som trots allt kan köra med NGC på. Samt att det i en nivå är helt fel textur med rinnande vatten på en vägg - fastän vattnet inte ska rinna där förrän du öppnar flödet, det är det nivån går ut på. Buggar som alltså försvårar, förfelar eller tom omöjliggör spelet - och inga nya patchar kommer trots att det varit så sedan spelet släpptes.

 

Då börjar jag också bli irriterad över det här med spelutvecklare, eller snarare troligen spelförlag, som tar pengarna och springer när du väl köpt spelet. Läste att det var storm på forumet för R6: Vegas, att spelet i princip övergetts på pc-sidan vad gällde multiplayerdelen, medan de fixar till Xbox 360-spelet. Vet inte om det fortfarande är så, kan ju tänka mig att det finns en viss logik i att fixa 360-felen först eftersom det är en portning till pc (till skillnad från GRAW-spelen som är utvecklade ( av svenskt GRIN direkt till pc). Det är väl där man kan skilja agnarna från vetet vad det gäller om de bryr sig om sina kunder - och sitt spel - när det väl släppts. T ex kom en inofficiell patch 1.41 till Far Cry häromdagen.

http://www.gamershell.com/download_18804.shtml

 

Fast annars brukar jag också använda crackpatcherna för att slippa byta skiva varje gång. Mycket bekvämare. :-)

 

Är det något kul på gång från ATI:s sida som kan vara värt att invänta eller kommer det vara Nvidia som styr den närmaste framtiden?

Jo, de ska komma nu i maj, och som jag förstått det ska det inte vara Atis vanliga papperslansering, utan korten ska finnas tillgängliga direkt. Något som Ati ju inte har lyckats med tidigare. Tom Mvidia, som har varit duktiga på det de senaste gångerna, har tydligen sagt att de ska sluta med hårda lanseringar eftersom de är svåra att göra och inte är rättvisa mot leverantörerna, läckta tester kommer ut etc. Då blir det tillbaks till mera papperslanseringar i framtiden, tyvärr.

 

Och läckta tester är ju precis vad Ati/AMD råkat ut för, eftersom de redan har visat korten "i hemlighet" i veckan som gick. Bäst att vänta tills testerna genomförts med de rätta drivrutinerna, och det blir väl i mitten av maj. Men det är nog vettigt att vänta tills i höst, och se vad som här hänt. Jag har inga plnaer att skaffa nytt än, men kommer såklart att hålla ögonen på marknaden!

 

/m

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...