Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NTSC


Apholm

Rekommendera Poster

Hejsan! Jag har precis laddat ner en NTSC-film och bränt, men upptäckt att min DVD-spelare inte är regionsfri. Jag hittade en guide på internet där man kunde knappa in en kod med fjärrkontrollen och göra den regionsfri så jag gjorde det, men filmen är fortfarande svartvit. Vad kan vara fel?

 

Väldigt tacksam för svar! // Jesper

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men filmen är fortfarande svartvit. Vad kan vara fel?

Regionfrihet påverkar bara om spelaren kan tänka sig att spela upp filmer märkta med fel region, det får inte spelaren att göra om filmen.

Förmodligen klarar inte din spelare av att göra om NTSC till PAL60 (vanligast när man gör om NTSC) och då blir det svartvit bild.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mest uppenbara är väl att skaffa en spelare som klarar att spela upp NTSC på PAL60. Om din spelare redan klarar det kanske det är TV:n som inte klarar PAL60. Det går inte att gissa, läs instruktionsboken för de bägge.

Min ena DVD-spelare har en omkopplare på baksidan som talar om ifall den ska gå i PAL/NTSC/AUTO och sen hanterar den resten själv, din gör säkert på något annat sätt om den kan det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag tror att du inte har en TV som är förberedd för NTSC.

 

Det var mitt problem i alla fall, för när jag körde filmen i DVD på en annan nyare tv jag har i sovrummet fungerade det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...