Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Formatering = Problem? Hjälp mig


Tulle

Rekommendera Poster

Hej!

 

När jag skulle formatera min burk(vista final installerat...)

jag gjorde en "hel" formatering och nu när skulle jag installera win xp och när jag ska installera så hänger sig installationen på 34 min !

Jag har formaterat flera gånger om och jag har testat olika verisoner av xp men samma fel uppstår och hänger sig exakt samma ställe!

Någon som vet hur jag löser detta eller vad som är felet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tulle skrev:

 

När jag skulle formatera min burk(vista final installerat...)

jag gjorde en "hel" formatering

Vet inte om jag förstår dig rätt, men har du installerat Vista och vill nu installera XP? I så fall, är det olika partitioner? Det vanliga är att installera det äldsta operativet först, annars kan det bli problem att starta det först installerade.

32- eller 64-bitars Vista/XP?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte riktigt så!

 

Jag har haft vista installerat och ta bort det och installera win xp!

Men! jag installerade win xp på hårddisken i en annan dator och kopplade in den igen i min och när jag skulle boota upp till hårddisken med win xp installerat så blinkar det här tecknet bara "_" högst upp på vänster sida! som om den laddade! Men inget händer? vad är felet? är ram minnet trasigt eller vad är fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar inte gå bra att installera Windows i en dator och sedan flytta disken till en annan dator, om inte datorerna är väldigt lika varandra när det gäller moderkort mm. Orsaken är att under installationen så installeras diverse drivrutiner som är anpassade just till den dator där installationen sker.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey! Men jag installerade vista igen och det fungerade prima...

alla andra os fungerar inte? har testat win xp,win xp media center,win 2000,ubuntu linux! och inget av dem fungerar! Win 2000 sa att jag skulle kolla hårddiskarna men hårddisken fungerade ju prima i en annan dator?

 

Vad är det för fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om en low level format?

Någon som vet hur jag går till väga för att göra en sådan formatering?

Hittar inte så mycket när jag googlar på det!

Min hårddisk är en Samsung SpinPoint P120 SP2504C

Hoppas ni kan hjälpa mig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...