Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lägga in filmsnutt på hemsidan?


BeeThalin

Rekommendera Poster

Jag ska spela in en liten filmsnutt som jag sedan vill lägga in på min hemsida. Jag hade tänkt lägga in filmsnutten i flash för att sedan lägga ut den på hemsidan. Jag vill även kunna skicka den via email.

 

Hur gör jag? Vad behöver jag? Är det svårt? Jag har inte jobbat med film förut så jag vet inte hur man får rätt format och vilket format det ska vara. Filmen får inte vara för tung.

 

Finns det någon vänlig själ som kan tala om för mig hur jag ska göra så blir jag glad och tacksam!! //Bee

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

 

Redigeringsprogrammet Movie Maker har du i din dator om du har Win XP, det är lite väl enkelt för att göra avancerade redigeringar men mycket bra för konvertering till film för datorvisning och visning över Internet.

 

Det finns ett stort antal alternativ för att moderera filstorlek kontra kvalite vid export, det är ett program att rekommendera för ditt behov, du hittar Movie Maker under Start / Program / Tillbehör

 

OBS: när du hämtar in filer ska inte den lilla rutan "Skapa klipp för videofiler" vara ibockad om du vill hämta en enda lång fil, det är i regel bättre att klippa den som man själv vill.

 

Tror det bör exporteras i format WMV (är Windovs Media fil)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...