Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag har köpt en bok....


Jumpen

Rekommendera Poster

Jag har köpt en bok som heter Så överlever du .... om / när katastrofen kommer år 2000. Den handlar om, som ni säkert förstår, y2k problematiken.

 

Var det verkligen så kritiskt som man beskrev eller var det hela överdrivet. Vad jag kommer ihåg så var jag inte särskilt upphetsad av det hela.

 

Se bilden från boken. Jag har skrattat mig igenom den till nu sidan 60 någonting. Gräva gropar för att skita i, tappa upp badkaret med vatten, slå på plattor, byta bil till utan chips och ta ut pengar från banken osv.

 

Och ja, jag har köpt boken nu - på rea för 5 kr och det är värd vart enda öre !

 

:)

 

[bild bifogad 2007-01-04 13:02:01 av Roddden]

903805_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem/vilka har skrivit boken?

Skulle vara kul att skriva till förlaget och fråga om de har någon kvar....:)

 

Lite oroade sig väl folk, jag vet att jag fick y2k-säkra alla datorer på jobbet, och visst var framför allt den nätverksansvarige på jobbet lätt oroad. Det blev lite antiklimax i slutänden. Och någon skitgrop planerades aldrig....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlaget heter Fischer & Co och författaren B.Pettersson. ISBN 91-7054-877-3. Hoppas att du hittar den. Det kommer ju fler millenium....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer ju fler millenium

 

Visst,men det lär ju inte någon av oss som lever idag få uppleva.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst,men det lär ju inte någon av oss som lever idag få uppleva.

 

Nej, den chansen är väl omätbar.........men 5 kr utifallatt kan det väl vara värt ?!

 

Snålhet och dumhet är nära besläktade!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Var det verkligen så kritiskt som man beskrev eller var det hela överdrivet.

 

Svårt att säga, men det gjordes omfattande "restaureringar" av många system, som hade fått problem om man inte åtgärdat felen. Anledningen att man nu efteråt säger "det hände ju ingenting!", beror nog mest på att många fel rättats i tid.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...