Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DLink 624


as

Rekommendera Poster

Hej. Jag har ett problem med min trådbunden nätverk. När ena dator fildela så börja min andra datorns internet kopplar upp och ner MSN Massenger fungera inte. Kan det beror på problem med hur man porta fildelnings programen? Ni som har D-Link hur gör ni för att lösa denna problem?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns det säkert, men just modell 624 är ju inte så sannolik.

 

Jag skulle föreslå att du använder programmet NetLimiter på datorn med fildelningsprogrammet så att den inte försöker ta hela bandbredden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns det säkert, men just modell 624 är ju inte så sannolik.

Trots allt sannolikare än att någon förstår frågan:)

 

Hur som så tror jag inte att problemet är relaterar till vare sig just D-Link eller de portar du har öppnat utan det beror nog på att du har en asymetrisk (kan så klart även inträffa även med en symetrisk men risk är lägre) uppkoppling t ex ADSL och när du delar ut filer så tar det nästan hela "upp bandbredden" och därför så kan du inte ladda hem något heller.

 

Gör nu som Cecilia säger åt dig, installera NL på datorn som du fildelar ifrån (om du nu inte kan begränsa i fildelningsprogrammet) så skall du se att det blir bra.

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat NetLimiter nu. Men hur är förhållande Mellan Mbit/s och Kb/s? Säg att jag har 8 Mbit på min internetuppkoppling och jag vill att fildelningsprogram ta ca 6Mbit. Hur mycket är det i kb/s?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dela först med 8 så får du Byte istället för bit.

 

Multiplicera sedan med 1024 för att gå från MByte till KByte.

 

6Mbit/s = 768KByte/s

 

[inlägget ändrat 2007-01-05 21:50:20 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...