Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlös problem


Pit1957

Rekommendera Poster

Kan inte ansluta mig till min Dlink 514 router .Slår in nyckelkoden och händer inte mer . Enda jag ser att han får inte nåt IP adress ( SE BILDEN )Använder samma kod som vid konfigurationen .Kan det vara fel på routern ?

 

[bild bifogad 2007-01-03 19:03:39 av Pit1957]

903491_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilden?

 

Om du läser i routerns manual så kan du nog hitta hur man återställer den till fabriksinställningarna (utifall att nyckelkoden (?) har råkat bli ändrad tidigare).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, krypteringsnyckeln menar du. Är du säker på att du har skrivit likadant, inkl. små och stora bokstäver etc, i routern och för nätverkskortet?

Det finns inte MAC-filtrering i routern så att du behöver skriva in nätverkskortets MAC-adress i routern?

Är routern inställd på att ge ut IP-adresser, dvs fungera som DHCP-server?

Är nätverkskortet inställt på att få IP-adress automatiskt från en DHCP-server?

Har nätverkskortet något program också för trådlösa inställningar förutom det som Windows innehåller?

Kan nätverkskortet ansluta till något annat trådlöst nät (som en grannes)?

Fungerar det om du stänger av krypteringen i routern och i nätverkskortet?

Fungerar det med kabelanslutna datorer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Många frågor på en gång men ska försöka svara på några :

Jag ser ibland grannens trådösa ansl. som är oskydat men ser inte min !

Det står på ikonen vid klockan att : status ansluten, signalstyrkan utmärkt men ändå ingen anslutning till internet. Kolar jag i Status för Trådlösanslutningen och i fickan Support jag har :

 

Adresstyp Tilldelad av DHCP

IP-adress 192.168.0.1

Nätmask 255.255.255.0

Men det fattas Standard-gateway

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du ansluter till routern med nätverkskabel, vilken IP-adress skriver du då in i webbläsaren för att komma till routerns inställningssida?

 

Kan du ansluta till grannens nät och få en internet-anslutning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje dag när jag komme r från jobbet har ingen trådlös anslutning.Kan inte se heller några trådlösa nätverk .Kan inte gå in i routern ( ska det inte gå utan internet anslutning !!!??? ). Men tar jag bort strömsladden en liten stund från routern , ansluter igen och....ALLT FUNGERAR! Kan det vara nåt fel på routern ? börjar tröttna på Dlink

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan tänkas att routern hänger sig. Vad går det för trafik genom routern när du är på jobbet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...