Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CPU > Moderkort


JokiGyla

Rekommendera Poster

Hejsan har märkt att CPU inte är så snabb längre så jag tänkte byta från en Celeron 2.6GHz till en Celeron D 2.93GHz.

 

problemet är att jag inte vet om moderkortet stödjer Celeron D processorer..

 

processorerna är av socket 478.

 

moderkort : Matsonic MS9077C+ sen 2003

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min uppfattning är att du inte kommer att kunna märka någon skillnad.

Igenomsnitt ökar datorns kapacitet ca CPU hastightesökning%/3

Eftersom den nya processorn är ca 10% snabbare kommer det bli i genomsnitt ca 3% dvs några uppgifter som tar 30minuter kommer efteråt gå på kanske 29 minuter.

 

Om datorn känns slöare är den troligen full med skitprogramm.

Kolla Forum Virus -Antivirus

eller teoretiskt

Så full med damm att processorn klockar ner sig för att inte överhetta.

I det senare fallet, ta upp den på diskbänken. Barfota. Ta i diskbänken regelbundet medan du öppnar och suger eller blåser den rent från damm.

Diskbänken Barfota för att minska risken för skador från statisk elektricitet.

 

Ytterligare en möjlighet är att någon fläkt lagt av. Som följd av detta har processorn klockat ner sig.

 

För att kolla om processorn är slö eller bara har mycket och göra med diverse skitprogramm, högerklicka på den grå panelen längst ner och starta "Aktivitetshanteraren"

Du bör uppkopplad mot Internet med enbart webbläsare igång ha mindre 10% CPU användning.

Har själv 0,1 ibland 2% men har ungefär 4 x högre CPU kapacitet än du. ( 2st AMD 64 i 2,4GHz)

[inlägget ändrat 2007-01-03 20:09:13 av jannejanne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.... men de tär så att den har typ 100% cpu usage i princip hela tiden...jag har just installerat om windows xp home och alla de senaste drivrutinerna...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...