Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IDG Webbdisk: Någon som fått det att fungera?


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

 

Någon som fått IDG Webbdisk att fungera?

 

Jag sitter och har suttit nu några timmar och försökt att få det att fungera, men har inte lyckats. Tänkte att det kan ju vara bra att ha sin backup online i händelse av brand eller stöld.

 

Provade i Firefox och "Direct Access", som supporten gladeligen påstår att man kan ta backup på en hel mapp genom dra och släpp. Provade det. Visst där kommer upp en en ruta motsvarande mitt utrymme på nu 2 Gb, som man kan få prova gratis i tre månader via ett erbjudande från IDG.

 

Drog och släppte mappen. Den dyker upp likt en sida på en FTP-sida, men sedan händer inget mera. Det står fortfarande på 0 % av 2 Gb.

 

Läste för fjärde gången under "Kom igång". Där stod att IDG Webbdisk bara har stöd för IE. Oki, provade IE. Då öppnar sig bara mappen med alla program och dokument i ett nytt fönster. Suck!

 

Det finns också möjlighet att ta backup via ett fönster likt Utforskaren i XP. Då tar det bara backup på enstaka mail och textfiler. Inte hela mappar. Vill jag ha backup på mina program som jag vill spara, så får jag sitta och dra dom en och en till lagringsfönstret nedan.

 

Rent hopplöst!

...har inaktiverat kontot, men går fortfarande att använda. Det sägs upp den andra april i år. Fungerar det inte tills dess, så kommer inte jag fortsätta med IDG Webbdisk.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är företaget Storgate som står för tjänsten (IDG är bara återförsäljare) så pröva med att maila deras support. Jag kör samma tjänst som du även om jag inte har köpt den via IDG och jag hade oxså problem innan jag körde FTP (i mitt fall en tilläggstjänst men den kanske ingår för dig) för att skicka och ta emot data. Minns inte riktigt vad det var som ställde till det men jag tror att det berodde på att den stod och buffrade en massa data. När det ser ut som det inte händer något titta då på din nätverkstrafik.

 

Posta igen om det inte löser sig så skall jag testa att köra från en annan dator här för jag tror att jag kan återupprepa ditt problem och då kommer jag nog på lösningen (mitt minne sviker mig nu men det beror nog på att jag är trött som en strumpa).

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tack NWM!

 

Ska prova maila Storgate support, och även ta reda på det ingår FTP.

 

Återkommer!

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Ok, kollade upp det nu och FTP är inkluderat i mitt abonnemang. IDG Webbdisk har något program som dom kallar Webdrive, som tydligen ska fungera som FTP-program.

 

Ska man inte kunna köra sitt eget FTP-program?

...jag använder FileZilla. Provade göra som dom beskriver, men FileZilla misslyckas med kontakten till servern.

 

Angående fönstret jag får upp så verkar det inte hända något alls, mer än det jag beskriver i mitt huvudinlägg. Använder jag IE så öppnas mappen i ett nytt fönster. Kör jag över en programfil så frågar IE om jag vill köra, öppna eller avbryta.

 

NWM skrev:

Det är företaget Storgate som står för tjänsten (IDG är bara återförsäljare) så pröva med att maila deras support.

 

Kollade avsändaradressen på mailen från supporten jag mailat intensivt igårkväll och idag. Där står support[at]storgate.se. På Storgates hemsida står också en epostadress man kan vända sig till contact[at]storgate.se.

 

Så jag tror att jag skickar till Storgate support, men det går via IDG Webbdisk. Det är där jag går in och loggar in. Vad tror du?

 

Tack för din hjälp på förhand!

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maila mig så kan jag ge dig en adress till en vettig snubbe på supporten (vill inte posta den på eforum).

 

men FileZilla misslyckas med kontakten till servern.

Jag kör själv FileZilla och det funkar utmärkt. Skall kolla upp mina inställnigar och återkommer.

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Jag kör själv FileZilla och det funkar utmärkt. Skall kolla upp mina inställnigar och återkommer.

 

Yes!

 

Det är fixat. Brandväggen som blockerade FileZilla.

 

Har postat mail till dig, NWM.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...