Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TV-OUT


Sirre91

Rekommendera Poster

Hej.

jag har Geforce 7300 GS och jag försökte koppla datorn till tvn men då blir monitorn svart och tvn visade lite men det va suddigt man såg inte så bra..det var svårt och få tillbaka Monitorn eftersom bilden på tvn inte var så bra man såg inte musen så bra.

 

Problemet är att det inte går att klona för på nvidia inställningar finns det bara single display så väljer man att det ska bara vara tv så blir monitorn svart så jag undrar..och om det inte går att klona vad ska man göra så att man kan ta tillbaka monitorn när den är svart för det var en som sa att man kunde använda snabb knappar men inte hur man ska göra

men jag vill helst kunna klona.. tack för hjälp!

 

 

/Sirre91

 

[bild bifogad 2007-01-02 20:22:46 av Sirre91]

903166_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm jag har faktist gjort det också..men det kanske är så att det inte går att klona med Geforce 7300. jag vet inte så mkt om det här!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GeForce 7300 borde normalt sett ha stöd för två bildskärmar och därmed kunna erbjuda exempelvis kloning.

 

Tipset jag kan ge är att testa med annan version av drivrutinen, nyare eller äldre beroende på vad du har nu för version.

 

Samt hur har du din monitor kopplad till grafikkort. Har fått rapporterat några enstaka fall då det ej gått att ansluta en TV, aktivera TV-ut, när monitorn varit kopplad till viss, kanske sekundära, DVI-utgången på grafikkortet.

Och en länk till min guide är aldrig fel:

http://goto.glocalnet.net/geforce/

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har faktist försökt göra som din guid men det funkar inte..jag har testat äldre drivisar och det senaste drivisen också men det går forfarande inte och klona.. Jag har kopplat den till min tv som är en plasma tv och som man kan koppla in olika saker så som S-video HDMI men jag får en dålig bild på tvn och monitorn blir svart..kan det vara mitt kort det är fel på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så som S-video HDMI men jag får en dålig bild på tvn och monitorn blir svart..kan det vara mitt kort det är fel på?

Om du kopplar via HDMI/DVI borde bilden bli bra med reservation från att DVI-gränsnittet på TVn kan ha en del begränsningar. Har TVn VGA ingång kan denna ge bättre bild pga att den där kan ge stöd för sin verkliga upplösning. Via DVI/HDMI kan den ha stöd för virtuella upplösningar som TVn sedan skalar om.

 

Fel på ditt kort - nja, låter snarare som en begränsning. Stöd för dubbla skärmar har 99% av alla GeForce kort men någon dum tillverkare kan ha snålat och skippat detta.

 

Men - om du kan ansluta via DVI - vad har du för utgångar på grafikkortet och vilka använder du?

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha.. men det e blir lite svårt och koppla tvn..men hur ska man kolla vad man har för utgångar på kortet och vilka man använder?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hur ska man kolla vad man har för utgångar på kortet och vilka man använder?

kryp ned bakom datorn?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...