Just nu i M3-nätverket
Jump to content

www.hostdepartment.com???

jaafar

Recommended Posts

hej jag undrar om någon har någon erfarenhet av denna sida??

jag behöver ett mycket stort utrymme för min hemsida och när jag letade på google så såg jag denna sida. men vet inte om det är något bra och ifall någon annan har någon webbhotell som rekomenderas med väldigt stort utrymme.

tack

Thomas Tydal

Hur mycket menar du med väldigt stort? Kan kanske vara aktuellt att hyra en hel server då? Ska du bara ha mycket liggande eller kommer det att vara hög trafik också?

Antalet MB och GB är ju bara en del av sanningen.

Intressant är ju att veta vad som händer när man verkligen utnyttjar det man tycker man har betalat för.

Så, hur mycket utrymme behöver du, hur mycket dataöverföring behöver du och vilken kvalitet behöver du?

men vet inte om det är något bra och ifall någon annan har någon webbhotell som rekomenderas med väldigt stort utrymme.

Den bistra sanningen är att nästan alla som erbjuder hur mycket disk och överföring som helst för nästan inga pengar alls kommer att göra dig missnöjd.

Du drabbas nästan alltid av begränsningar som hindrar dig från att använda din bandbredd (typiskt stryper man överföringshastigheten mot din sajt när den dragit mer än X MB under ett dygn) eller löjliga regler (likt One.com) som tillåter dig att använda hur mycket diskplats som helst men inte lägga upp något som tar plats (One.com förbjuder t.ex upphovsrättsligt skyddat material även om du är den som är upphovsman).

Föreslår att du tittar på en co-location deal där du får ställa egen burk med egen disk hos ett riktigt webhotell om du har extrema krav, extrema krav är aldrig billigt.

Föreslår att du tittar på en co-location deal där du får ställa egen burk med egen disk hos ett riktigt webhotell om du har extrema krav, extrema krav är aldrig billigt.

En liten mellanvariant är "co-location" där man hyr in sig på en existerande server men med endast ett fåtal andra kunder. Då blir saker och ting mer förutsägbara men man behöver inte stå för en egen burk.

jag undrar om någon har någon erfarenhet av denna sida??

den låter bekant, jag tror att jag har använt den , men det var länge sen.

hosten var väl ok.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...