Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skaffa ny mailadress


daniello

Rekommendera Poster

Hej jag har skaffat ny dator och vill nu skapa en helt ny mailadress eftersom som den andra är helt nerspammad, men vet tyvärr inte hur man gör. Jag vill gärna överföra min kontakslista om det är möjligt. Och undrar jag också om man kan välja vilken mailadress man vill, när man skapar en ny mailadress?

 

Som t ex om jag skulle vilja ha en adress som den här:

 

ture.testman@comhem.se

 

 

Skulle den vara giltig??

 

 

 

/daniello

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som t ex om jag skulle vilja ha en adress som den här:

 

ture.testman@comhem.se

 

Om Comhem är din leverantör, så är det väl enklast att kolla med dom om adressen är ledig?

 

 

Hej jag har skaffat ny dator och vill nu skapa en helt ny mailadress eftersom som den andra är helt nerspammad,

 

Om du har lyckats att få din nuvarande mail helt nerspammad, så är det väl inte så lyckat att skaffa en ny likadan som kanske får samma resultat?

 

Då är det bättre att skaffa en webbbaserad t.ex en hotmail?

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att hitta lämpliga adresser att spamma är en av de enklaste metoderna

att kombinera

vanliga förnamn

med vanliga

efternamn

med vanliga

email leverantörer.

Lätt match för en dator.

mitt gamla email var enligt den principen

jan.jansson@telia.com

efter funderat hur det kom sig att en kamrat med telia aldrig fick spam

är den nya adressen ungefär

janjanssondalarna@goddag.com

och har inte fått ett enda spam på 2 år

Ja jag bytte för säkerhets skull också internetleverantör

I telias adsl villkor ingick ju rätten för telia att dela med sig av information om mig till "samarbetspartners" tex de som vill köpa telias kunders emailadresser för reklam som jag tolkade det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men finns det ett bolag eller vad det är som heter goddag.com ?

 

Nej,det bolaget har jag aldrig hört talas om,men du kan få en

inbjudan till Gmail av mej om du vill ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej men jag ska skaffa ett mailkonto på Comhem för det är dem jag har har som internetleverantör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inget bolag som heter goddag.com

jag avsåg enbart "principen"

 

vad jag har före och efter @ är enbart för nära vänner

 

men principen är enkel

inga punkter mellan namnen

 

lägg till nått annat tex var du bor eller nått annat ord som dina kompisar lätt kopplar till dig

 

så minskar spammen radikalt utan att adressen blir svår komma ihåg

tex

stenstenssonuppsala@comhem.com

 

dessutom skaffa dig en annan emailadress för de platser som vill man ska logga in och skickar lösen till mailadressen man måste uppge.

hotmail eller liknande. Så hamnar allt skräp där.

 

Såg att riktiga nördar börjar varje dag på internet med ett endags emailkonto för sånt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tykcker det kan vara lite dumt att skaffa en adress hos sin internetleverantör. Om man byter nån gång i framtiden så ryker ju adressen också. Då är det kanske bättre med home.se eller nåt liknande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur vet man att man kan ha en e-mailadress hos t ex home.se

 

 

Förlåt om jag är oförstående

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns e-mail-leverantörer som du kan ha fristående från din internetleverantör. Det är inget konstigt med det och home.se är en sådan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur vet man att man kan ha en e-mailadress hos t ex home.se

Villkoren för ett emailkonto står alltid på deras hemsidor.

Förövrigt kan du oftast(/alltid?) själv bestämma vad som ska stå framför @-tecknet (förutsätter dock att adressen är ledig.)

 

Om du vill ha ett (gratis) mailkonto så finns här några att välja mellan:

 

Stora mailkonton. Yahoo ( http://se.yahoo.com/ ) (1 GB), Gmail ( https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=mail ) (2,5 GB), AIM ( http://discover.aol.com/welcome.adp ) (2 GB), Gawab ( http://www.gawab.com/webfront/main.php ) (2 GB), Walla ( http://www.walla.com ) (3 GB).

 

Ytterligare andra emailkonton (dock mindre): mejl.passagen.se, mail.spray.se, www.hotmail.com, mail.excite.com, www.webaid.se, www.home.se, www.mail.com, webmail.idgmail.se, mail.tjohoo.se, mail.lycos.com .

 

(Som Brynäsarn säger så har Spray.se köpt upp Home.se . Du kan dock fortfarande gå in på Home.se:s hemsida och skaffa en emailadress om du vill.)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Brynäsarn...jag är ny här och vet inte om jag lyckas med att besvara rätt person ännu. Eller inte besvara, utan snarare hoppa in ;-) och fråga om du möjligtvis skulle kunna ge lilla mig en inbjudan till att öppna ett gmail-konto?

 

 

Mvh Petra

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...