Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips på kamera , tack


roger_malmö

Rekommendera Poster

På semestern la Canon av lagom efter att garantin gått ut, den fick sig en smäll så nu öppnar sig inte linsen.

Ni fotokunniga , jag vill ha en som är klar för ny bild snabbt och såklart är relativt lättskött , pris max 5000:- ,vad har ni för tips ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Jag har en släkting som har en Canon Ixus:

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=ixus65

 

Om du nu är ute efter kompaktkameror. Äger inte Canon Ixus själv, men fick känna på den när jag hälsade på släktingen. En verkligt bra kamera, som fått många goda omdömen.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Panasonics Lumixserie med Leica-objektiv kan jag rekomendera. Har haft två stycken och de är suvräna. Kolla tester på smartson mfl - de får bra betyg och är snygga och småa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu är ute efter kompaktkameror

vet inte riktigt vad jag är ute efter egentligen men gillar inte när kameran är alldeles för liten i mina dasslock till händer

Tack för era tips förresten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För 5000 kr skulle välja den här kameran

 

Jag hade en PowerShot för något år sedan. Ärligt, den såg ut som en kluns och jag skämdes nästan för att ta fram den. MEN den tog kanonbilder. G7:an är säkert ett bra val.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

roger_malmö

Jag har en Powerhsot A520 och har varit jättenöjd med den , det som knasar med den nu är att linsskyddet inte öppnar sig när jag startar kameran , börjar fundera på om jag har kommit åt ngn knapp som gör detta, hittar inget i instruktionsboken, kan det vara så tror ni ?

Hmm nu gick den igång ,sätta på och stängde av 50 gånger sedan hängde den sig men gick igång efter ett tag

 

[inlägget ändrat 2007-01-01 10:46:58 av roger_malmö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har dasslockshänder och kan sträcka dig lite längre kanske en Nikon D40 skulle vara ett alternativ:

 

http://scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=5575199

 

På den finns det betydligt mer plats för stora fingrar än på kompaktkameror. Den är dessutom klar att ta bild innan du flyttat fingret från påknappen till avtryckaren :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...