Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Modchip till Nintendo GameCube... OLAGLIGT???


Ogge92

Rekommendera Poster

Hej! Jag har funderat på att köpa ett modchip till min GameCube, men så kom jag o tänka på att det kanske är olagligt att "chippa" ett TV-spel. Det borde väll inte vara det, känns som om det är samma sak som att ha en brännare i datorn och kunna göra backuper på spelen som man äger.

 

Men är det olagligt egentligen ???

 

/Ogge

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare var det inte olagligt, men vi har fått en ny lag som gör det olagligt ifall det finns någon teknisk åtgärd som ska skydda mot det du vill göra. Exempelvis får du inte ta backuper på spel du äger ifall de har något kopieringsskydd och du får heller inte kopiera dvd-filmer du äger eftersom de har kopieringsskydd. Och skulle du ha råkat köpa någon cd som är kopieringsskyddad så får du inte lägga in låtarna från den på din MP3-spelare.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha... OK så långt e ja me. Men att bara ha ett chip installerat i GameCuben för att ex kunna köra spel i andra format än PAL ... Eller att ha chippet av den anledning att man vill kunna använda TV-spelet till mycket mer än å spela med den. Ex kunna lyssna på mp3 eller få ett inbyggt minne i GameCubet...

 

... E det olagligt att överhuvudtaget ha ett modchipp i sitt TV-spel

 

/Ogge

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...