Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inloggningsproblem på MSN


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Har läst tidigare trådar om detta problem och har provat en del av alternativen utan att "lyckas". Jag kommer inte in! Så då har jag förstått att Norton kan vara "problemmet". Skall jag då avinstallera Norton? Om "ja" hur skall jag få bort det helt så att datorn blir helt "ren".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Jag kommer inte in! Så då har jag förstått att Norton kan vara "problemmet". Skall jag då avinstallera Norton?

 

Är Norton nyligen installerat?

Är det med inbyggd brandvägg (Norton Internet Security)?

 

...om sistnämnda har du kanske blockerat MSN i brandväggen. Gå in och släpp blockeringen av MSN, så fungerar kanske inloggningen igen.

 

Kan också vara tillfälligt strul. Har råkat ut för det där också att jag inte kunnat komma in på MSN (Mirandaprotokoll), men en stund senare har det fungerat igen.

 

Om "ja" hur skall jag få bort det helt så att datorn blir helt "ren".

 

Vill du avinstallera Norton, som är allmänt känt att ställa till problem så finns säkert instruktioner på Nortons hemsida. Vill minnas att det finns en särskild avinstallationsfil att ladda hem.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Har nu tillåtit den i brandvägen, den var tidigare på "automatisk" nu är den på "tillåt alla", men ingen förändring. Felkoden är 80072f78. Jag felsöker och då står det "Standard-gateway" med gul triangel, den vill inte reparera. Det står att min gateway verkar vara offline?Har därefter sökt på felkoden och laggt in alla möjliga filer på "kör" utan resultat. Vad återstår?

 

[inlägget ändrat 2006-12-30 17:12:36 av Dag Erlandsson]

Nu är Norton avinstallerat och AVG installerat. Men kommer ändå inte in... Det enda som egentligen nu har "förändrats" är att Standard-gateway nu är ok. Så vad gör jag nu?

[inlägget ändrat 2007-01-01 17:34:51 av Dag Erlandsson]

 

FIXAT!!!! DET VAR DATUMET PÅ DATORN SOM VAR FEL! NU FUNKAR DET!

[inlägget ändrat 2007-01-01 18:23:01 av Dag Erlandsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...