Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

jag har ett riva tnt ultra nånting


baunty_hunter

Rekommendera Poster

baunty_hunter

kan jag upp gradera detta eller måste jag köpa mig ett kraftfullt gk

för att spela online .typ nya "war rock"

jag undrar ,..........................?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Superbra och billigt är väl inte precis en möjlig kombination. ;)

 

Du kan väl läsa artikeln Bäst grafikkort för pengarna: december 2006:

http://www.tomshardware.se/grafikkort/20061219/

Där finns t ex sidan Bäst AGP-kort för under 1000 kr och en interaktiv jämförelse mellan olika kort.

 

Dock har jag ingen aning om vad "war rock" ställer för krav.

Jag gissar att din dator har några år på nacken, och då är det nog ingen idé att stoppa in ett värstingkort i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ju inte det nyaste grafik kortet precis..men om det bara är detta spel som du är intreserad av finns ju en uppsjö av olika grafikkort att köpa.Ska det dessutom vara billigt..vad är billigt för dej? 500 kr eller 2500kr.Ta och ring runt lite olika ställen som säljer grafikkort och hör vad de ger dej för råd.Men om du bara vill ha ett grafikkort som är ett par klasser bättre än det du har..så kasstar dom det efter dej för ca 600 kr.

Men kom då ihåg att det är miltals skillnad mot ett superbra grafikkort.Det hittar du inte för dessa pengar.

 

War Rock can be enjoyed by low end computer users as well as by high end power gamers. Those with slower systems may experience game lag and may require many of the graphical effects be set to low or off. For best performance and game play we recommend a computer with a Pentium IV 2.0 Ghz chip, 512 MB RAM, FX5700 graphics card and Windows XP operating system. The game requires Direct X 8.0, but for better performance use Direct X 9.0. Make sure your OS, Sound Card, and Video Drivers are current.

Hämtat ifrån....http://www.warrock.net/game_guide/

är det detta spel?

 

mvh: Dacce

 

[inlägget ändrat 2006-12-30 12:47:19 av Dacce]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

baunty_hunter

hmm jo visst har jag en dator med nått år på nacken men den duger endå till det mesta .

p3 900 512minne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men den duger endå till det mesta .

Javisst gör den det, men det är en sämre processor än vad Dacce skrev att de rekommenderade för spelet, så jag vet inte om det är processorn eller grafikkortet som är största problemet i ditt fall. Du har inte möjlighet att låna ett grafikkort för att testa?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...