Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Logitech Dinovo Julmust i tangentbordet. Hjälp! =)

Sauko

Recommended Posts

Hej,

Nu är det så att jag har varit så duktig under julen att jag lyckats bryta min hand vilket i sin tur gjort att jag blivit klumpig som en åsna. (no offence åsnor)

Jag satt i vanlig julstämning och skulle ta ett glas julmust när jag välte ut det över hela tangentbordet, ja god jul på mig tänkte jag.

Dagen efter var det så himmla kladdigt så att tangenterna klibbade fast när man tryckte ner dem.

Tog lös några tangenter och gjorde rent dem vilket hjälpte lite men har dock stora problem med att göra det riktigt rent.

Vågar man ta bort batterierna och skölja det med vatten?

Sedans så är det ta mig tusan helt omöjligt att få tillbaka Space tangenten i rätt position någon som plockat isär sitt Dinovo och har några tips på hur man får tillbaka den i en bra position så att det inte glappar?

Tack för all hjälp

Mvh Daniel

P.S. Gott nytt år på er!

Du pratar om batterier?

Antar då att du har ett trådlöst tangentbord?

När jag gör rent mitt tangentbord "med tråd" så brukar jag försiktigt dela på det så att jag kan få det i två delar, då kan jag enkelt, få lös knappdelen och helt genomskölja det med vanligt vatten under kranen, lite ljumet så löser det eventuellt det som finns också.

Knapparna sitter naturligtvis kvar, dom plockar jag INTE bort.

Undersidan blåser jag rent med en tryckluftsburk, och sedan sätter jag ihop det igen, och så är det rent igen.

Har inget trådlöst själv, så jag är inte helt säker på hur det ser ut under skalet.

Är det mot förmodan mycket smutsigt, så använder jag till och med en diskborste och gnor lite med.

// Gästen

Sopa alltid rent framför egen dörr

[inlägget ändrat 2006-12-29 18:48:43 av //gästen]

Har gjort precis samma sak som dig med mitt Dinovo men jag fyllde det med CocaCola:thumbsdown: Jag fick igång mitt (förklaring följer) men har ändå beställt ett nytt http://www.webhallen.com/prod.php?id=61858 som jag hoppas på att få efter nyår (t om bättre än vanliga Dinovo bordet som är det bästa på marknaden idag tycker jag).

Först så skall det sägas att jag tycker att det är kul att skruva vilket är en förutsättning om man skall mecka Dinovo:)

Vänd bordet upp och ned, skruva ur de skruvar som du ser. Prova sedan att försöka dra i sär över- och underdel, du upptäcker att det inte går för det sitter dolda skruvar under några av etiketterna på undersidan. 3 stycken är dolda av etiketten som sitter vid batteriluckan och fyra stycken under den nedre etiketten.

När du har fått isär bordet så ser du att det utöver elektronikmodul (innehåller bla blåtanden) består av tre tangentbordsmoduler, alla tre måste lossas. Var försiktig med bandkabeln som förbinder delarna och kolla noga hur allt sitter ihop.

När allt är isär så börjar du med att blåsa rent det, spruta sedan rejält med elektroniksprej (inte vatten) över alla kontaktytor (glöm inte ändarna på bandkablarna). Låt det dra någon halvtimme, blås rent och upprepa men låt det ligga över natten. Blås rent och skruva ihop det, nu blir du glad över att du höll ordning på alla delarna.

Det är inte svårt men det krävs noggrannhet , tålamod och en liten stjärnskruvmejsel. Kan garantera att du kommer att imponeras av Logitechs ingenjörer och det enorma antalet skruvar (det var därför jag skrev att man måste gilla att skruva).

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

[inlägget ändrat 2006-12-30 15:58:29 av NWM]

Tangentbord för 1600 kr!!!

Då skulle jag inte våga dricka några drycker alls i närheten av datorn.

Själv kör jag med vanligt 99 kronors från Clas Ohlson, skulle man till äventyrs spilla på det så kan man alltid köpa ett nytt.

Tangentbord för 1600 kr!!!

Jo det är ju några kronor men har du en gång knappat en Dinovo så vill du inte ha något annat:) Tbg, mus skärm är min arbetsmiljö och får kosta.

-nisse

Datorn då?

Datorerna, pluralis.:) Jo de kostar väl oxså en slant i synnerhet om man lägger till alla extraprylar i form av (några) ljud- och (några) TV-kort, högtalare, bandstation (fick den i julklapp av mig själv, blev både glad och överraskad). Men datorer och prylar i största allmänhet är ju så kul:) Roliga pryl = sak som kommer med en manual

-nisse

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...