Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med div taggar å Frontpage

Daniel Ångefors

Recommended Posts

Daniel Ångefors

Hej!

Nu har jag lagt ner 5 timmar på att få ordning på ett galleri men det går bara inte som jag vill.

Kan någon vara supersnäll å kolla på http://www.ingernordstrom.com/test.htm å förklara för mig varför mina thumbnails inte håller sig inom ramarna.

Jag är ingen expert på kodning utan använder mig av Frontpage 2003, har dock snappat upp en del iom att FP inte alltid gör som man vill.

Tacksam för alla förslag!

//Daniel

[inlägget ändrat 2006-12-28 17:16:09 av Daniel Ångefors]

Har du tittat på koden själv?

Det finns en hel del onödig kod, t ex tomma divvar i överflöd.

Är det tänkt att du skall ha en div scrollbar i sidled och dina thumbnails däri?

Daniel Ångefors

Jag har kollat lite på koden och försökt rensa bort tomma divvar men problemet är att jag inte kan se hela koden i FP. I code läget ser man en rad som heter webbot medans man i en browser en massa mer rader, bl a alla tomma divvar.

Det ska inte vara någon scrollbar utan man byter thumbnail med pilarna som är på varje sida om thumbnailsen, det ska visas 5-6 thumbs ungefär.

Ok.

Din kod är rätt rörig och jag kan inte alla funktioner du lagt in så iaf jag har svårt att hjälpa dig.

Den som ligger online är rätt snygg - varför inte behålla den ;)

Daniel Ångefors

Den är lite svår att uppdatera.

Jag har hjälpt min granne att göra sidan å nu ska han uppdatera den i fortsättningen.

Men det får nog vara som det är.....

Ha det!

//Daniel

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...