Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gmail invite?


ralmen

Rekommendera Poster

  • Svars 58
  • Skapad
  • Senaste svar

Du kan inte få gmail på något annat sätt.

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en ruskigt bra webbmail med gott om utrymme utan att man drunknar i reklam. Att folk vill bli inbjudna beror helt enkelt på att det är enda sättet att få ett konto.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det med utrymme är faktiskt jätte bra. 2.7 GB är ju rätt bra. Det finns en kalender var man kan lägga in möten eller vad som helst och en chatt i samma program. Tycker det är ett perfekt epostprogram så långt...:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bättre än min spray mail

Allt är väl bättre än Spray, de har ju t.om infört home.se:s "mailet kan komma vilken vecka som helst"-fördröjning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte bara det stora utrymmet som är vitsen med det hela! Man kan ta det ett steg vidare och bygga sin egen Google startsida. När jag startar google så får jag fram följande:

1. Google kalendern, där jag kan planera mina aktiviteter för veckan/månaden/året.

2. Vädret i min hemstad (3 dagar framåt)

3. Senaste nyheterna (för mina personligt valda dagstidningar)

4. Mina favoritbokmärken till olika sajter.

5. Google notebook, där jag snabbt kan skriva/klistra in viktiga saker som jag vill hålla reda på.

6. Writely, som är Googles egna word och Excelprogram. Dokumenten kan sedan sparas som pdf, wordfiler etc. Filerna kan man sen skriva ut var som helst. Detta är kanonbra att använda sig av när man sitter på någon konferens och skall anteckna.

 

Och vad är då vitsen med detta? Jo, jag får tillgång till allt detta från vilken dator som helst som har internetuppkoppling. Jag loggar in med samma inloggningsuppgifter som jag har när jag använder mig av Gmail (Gmailmodulen går också att lägga till, så att man snabbt kan se om man fått e-post) Det finns hur många Googlemoduler som helst att tillgå så det är bara att sätta igång att börja bygga. Och till sist....jag arbetar inte på Google LOL. Är bara glad för att det finns!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, jag använder också google startsida, och har väldigt många gadgets^^.

kan ta en screenshot på mina gadgets om ni vill se =)

när man har gmail så kan du också ha tex messenger gtalk, som är extremt snabb på att skicka filer till varandra.

 

och sen för några dagar sen upptäckte jag en till sak i google. "google page creator", byebye för freewebs :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man skickar via mail, så du måste ange en adress.

(Sorry hann inte se Cecilias inlägg)

[inlägget ändrat 2007-01-04 14:37:34 av lizzy_lini]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooops..... ledsen... hmmm.. host host.... ja ja missar lite ibland...

 

Min mailadress är: abyss2@spray.se

 

Har även home.se adress så det är därför som jag skulle behöva en gmail adress istället....

 

Tack för svaren!!!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OJ!!!!!!!!! Det tog.... hmmmm.... ja ca 1 min eller mindre före jag fick en invite..... varför så länge???.... hihi

 

Nej men TACK!!!! skall du ha !! Vet inte vem du är ännu men du får mail när jag är färdig!!!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jan1: jomen visst, fixat

 

Edit: Inbjudan studsar tillbaka verkar det som. Är adressen rätt eller har du möjligtvis någon alternativ adress?

 

[inlägget ändrat 2007-01-04 15:35:06 av KaptenZoom]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...