Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Slumpa TV:n, bättre bildskärm?


woicer

Rekommendera Poster

Hej! Fick en liten men dyr TV i julklapp av farsan. Den gick på runt 5000:- som är ganska mycket. Detta betyder att den är bra, men jag har funderat på en annan sak. Istället för att köra TV:n då.

 

Kan jag köra TV igenom datorn på datorbildskärmen, men ändå få samma bra bild som på en vanlig TV? För i sånna fall kan jag lämna tillbaka TV:n, och köpa en widescreenskärm till datorn, och köra TV på den.

Har ett nvidia geforce 7900GTX.

 

På detta sett bör jag tjäna några slantar, men få en riktigt skön skärm att köra på. Har en vanlig, 19" tum just nu.

 

Om detta är bättre, har ni då förslag på något program jag kan köra TV igenom. Det ingick ett program (cinema.. något) med HOME. Har dock bytt till PRO och nu finns inget sådant program med.

 

Tack på förhand

/Daniel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag köra TV igenom datorn på datorbildskärmen, men ändå få samma bra bild som på en vanlig TV?

 

Jag rekommenderar att du köper ett TV-kort och monterar i datorn. Köper du ett för det analoga nätet (som snart släcks om du inte har centralantenn) så kommer bilden att bli ungefär som på en vanligt TV, kanske lite bättre. Köper du ett DVB-T kort för det digitala marknätet så kommer bilden (enligt mig) att bli betydligt bättre. De enklaste korten kostar ca 500:- vill du ha ett DVB-T kort som kan ta emot betalkanaler så får du räkna med ca 1500:-

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

[inlägget ändrat 2006-12-28 09:15:29 av NWM]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...