Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Moderkortet känner inte av DVD brännaren


Archibal

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har ett stort ?

 

När jag försöker installlera min sata dvd brännare (Samsung SH-S183A) på mitt moderkort (Asus P5W DH Deluxe) finns den med i Bios (helt korrekt). Den finns även med i Enhetshanteraren.

Dock kan DVD brännaren inte läsa eller skriva till CD/DVD, dvs det går att mata in/ut CD/DVD men inte läsa/exekvera.

 

Jag har laddat ner samtliga drivrutiner till Bios, Chipset, Firmware och flashat samtliga sata kretsar.

 

Jag kör XPpro sw SP2.

 

Mitt problem har redan gått så långt att jag köpt en IDE DVD brännare, för att kunna installera OS.

 

Finns det någon där ute som kan hjälpa mig!? Om inte finns en sata(ns)DVD-brännare väldigt billigt till salu ;?)

 

 

[inlägget ändrat 2006-12-27 16:39:30 av Archibal]

[inlägget ändrat 2006-12-27 16:40:07 av Archibal]

[inlägget ändrat 2006-12-28 08:59:15 av Archibal]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Packa ihop brännaren och lämna tillbaka den, om dom inte tar emot den så be dom hjälpa dig med att reklamera. (normalt ger dom sig här)

 

Om inte de går säg till dom att du får ditt på ett sätt eller annat (genom konsument verket) och hur dom än gör så ska jag (du) ha nytt eller pengarna tillbaka.

 

 

__________________________________________

Problem eller Speciella Krav på Datorn? kolla presentationen.

V götaland endast, sorry =(

 

[inlägget ändrat 2006-12-28 17:02:39 av Durim Miziraj]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag skall - eller rättare sagt - jag har kontaktat Dustin för att ev få lämna tillbaka denna.

Få se hur de hanterar frågan. Jag rapporterar här.

 

Hls/Archibal

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...