Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Överföring från DV-kamera till DVD-recorder


j.andersson

Rekommendera Poster

Hoppas detta är rätt forum för min fråga. Jag har en DV-kamera av märket Canon MV900 som jag försöker föra över innehållet från och bränna till min Samsung DVD-recorder via en firewire-kabel. Problemet är att jag har ett TDK-band som jag spelat in på och när jag försöker kopiera innehållet står det i TV-rutan "You cannot record a copy protected movie" och jag undrar varför i hela friden står det så?

 

Det jag försöker kopiera är ju mitt eget inspelade material. Min DVD-recorder är en combi-variant och när jag försöker kopiera till ett videoband fungerar det, men det går inte med DVD. Däremot har jag testat att spela in på ett band av märket Canon och då fungerar det bra. Undrar om problemet kan vara att det är ett TDK-band?

 

Mitt enda alternativ kanske då blir att skaffa ett Firewire-kort till datorn och göra en överföring på det sättet istället, bara inte något liknande problem dyker upp där.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"You cannot record a copy protected movie" och jag undrar varför i hela friden står det så?

Din DVD-brännare tolkar det den får som om det har copy-biten satt, det är ett löjligt påhitt för att förhindra att man gör digitala kopior i flera steg av en digital källa (finns i såväl DAT, MD, Audio-CD-brännare som DVD-Recorders).

Det skulle förvåna mig om Canon sätter biten när de spelar in men det kanske går att ställa in i kameran hur den ska göra.

 

Skulle tro att det bästa är om du ringer Canons kundtjänst (08-519 923 69 mellan 8:00 och 17:30). De borde veta vad som kan orsaka det.

 

Berätta gärna här vad de säger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bortsett från den troliga orsaken (som fhe skrev) ska det naturligtvis gå att göra som du gör, det är just detta som den ingången är till för.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...