Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra multimediadator i mellanklassen


emmann

Rekommendera Poster

Hej nu är det mellandagsrea på datorer/datorpaket och undrar om jag kan få lite hjälp med val av dator som klarar inte dom kraftigaste o mest krävande spelen, men näst intill. Har sett att computercity har sänkt HP W5550 minitower utan skärm med 2000:- kostar nu 7490:- är det bra dator, har inte råd med mer nu.

Pccity har ett datorpaket iMedia 9005MC+L194WTSF men jag hittar inga tekniska spec, nån so vet om det är en bra dator för mitt ändamål, den kostar nu 7990:- sänkt 2000:- Tacksam för svar o förslag på dator, det går bra utan skärm oxå då jag har en, men helst med i den prisklassen o OS vill jag ha med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HP W5550

Satsa i så fall på denna maskin då det endast är den som – tack vare sitt GF 7600 – är utrustad för att på ett godtagbart sätt klara spel. Såg också att datorn var utrustad med DDR2-minne som avslöjar att den använder AMDs nyare sockel AM2, vilket är bra med tanke på ev framtida processoruppgraderingar. Dess nuvarande X2 4200+ klarar f ö enkelt tyngre spel. Minnesmängden 1GB är snål om man ska ha spel i åtanke men fungerar ändå hyfsat bra.

 

iMedia 9005MC+L194WTSF

Använder lösningen "TurboCache" (Nvidia) vilket, om jag ska se lite krasst på det hela, är kontorsgrafik. Ati:s lika meningslösa metod kallas HyperMemory.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en Fujitsu Scaleo 1313 på computercity Pris:7990:- Är det nåt att ha, jämfört med ovanstående, håller den för spel några år?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scaleo Pi1313 är tydligen utrustad med "kontorslösningen" HyperMemory och är därmed inte alls anpassad för spel som det primära området.

 

HP W5550 är alltså fortfarande bästa budet hittils! :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...