Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Anders Trelleborg

Köpa ny konsol

Rekommendera Poster

Anders Trelleborg

Jag och min tjej skall köpa en spelkonsol och är lite osäker på vad som kan passa oss bäst.

Vi kommer bara att använda det till att spela konventionellt, alltså inget online spel och är intresserade av att kunda så många spel som möjligt till konsolen.

Har hela tiden tänkt på att köpa ett X box 360 men börjar tveka lite då både gamla x box och PS 2 är så mycket billigare.

Är det bättre kanske att satsa på ett chippat "gammalt" x box?

Kan man spela gamla x box spel även i 360??

Tacksam om jag kan få lite tips och tankar.

God fortsättning på er alla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Codler

nitendo Wii kanske kan vara något.

Kan man spela gamla x box spel även i 360??

det går nog tror jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Stålis

Hej!

Du kan spela en del gamla Xbox spel i nya 360, dock inte alla. Så t ex verkar du får klara dig utan elitserien i NHL 2007 - obegripligt varför eftersom den ingår i samma spel för gamla Xbox, men det spelet går inte att överföra. Jag har själv ingen konsol, spelar på pc, däremot känner jag folk som har köpt Xbox 360 och som har gamla Xbox, men som vill få elitserien till Xbox360 också! Så till EA; kom inte dragandes med något om att den inte är stor nog, Sverige är ju bland de bästa i världen på just ishockey. Och jag själv vill gärna se LHC på isen. Fast vinna. ;-) (är från Linköping)

Hursomhelst, här finns senaste kompatibilitetslistan:

http://www.xbox.com/en-US/games/backwardcompatibilitygameslist.htm

Det är den amerikanska sidan, det finns en svensk också, men där verkar de ha släckt ljuset och gått hem, den är inte uppdaterad sedan mars...

http://www.xbox.com/sv-SE/games/backwardcompatibilitygameslist.htm

Kanske någon skulle påtala för Microsfot Sverige det budskap som åtminstone jag tolkar in i detta? - Ni är inte tillräckligt viktiga för att vi ska bry oss om er.

En annan konsol som verkar vara en riktig partykonsol är den nya Wii. Inte med den bästa grafiken och spelupplevelsen ur den synpunkten (vilket jag gärna vill ha på pc), men den verkar som gjord för att plocka fram vid en fest eller liknande med sina ofta fysiska spelmöjligheter, och roar både spelare och åskådare.

/m

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...