Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med trådlöst nätverkskort


Andreas JH

Rekommendera Poster

Hej!

 

Sitter just och försöker lösa ett uppkopplingsproblem på en bärbar dator (ej min egen). Routern är konfigurerad och uppkopplingen till Internet fungerar kopplad via routern. Däremot får jag inte datorns nätverkskort att fungera som det ska.

 

På min egen FujitsuSiemens har jag dels en knapp där jag kan slå igång nätverkskortet och dels programvara där jag kan göra inställningar (kanal, kryptering etc.). Något sådant hittar jag inte på den här datorn.

 

Det finns däremot, i startmenyn, en ikon för Intel ProSet. Nätverkskomponenterna i den är däremot tom. I Enhetshanteren finns ett utropstecken på "andra enheter/nätverksstyrenhet". Kan det påverka? Hur kan det lösas?

 

Jag har provat att köra Intels eget program för id av nätverkskort och det hittar inget överhuvudtaget. Dock ska det finnas enligt spec.

 

Inser att det kan vara svårt att besvara det här problemet rakt av men alla tips var jag ska börja nysta mottages tacksamt!

 

Mvh

 

Andreas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utroptecknet i enhetshanteraren betyder troligen att drivrutinerna saknas. Ser du Intelkortet i enhetshanteraren, eller tror du att det är det som har utropstecknet? Prova att installera om drivrutinerna för trådlösa kortet ifall det är borta ur enhetshanteraren under nätverkskort, och hoppas att det hoppar igång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...