Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

systemåterställning funkar inte


orlando

Rekommendera Poster

Jag har flera problem med datorn. Webbsidorna hoppar, datorn är allmänt seg, fläkten går nästan hela tiden osv. Jag har försökt göra en systemåterställning men det funkar inte. När datorn har gjort omstart står det att det inte gick att återställa den till den punkten. Jag har försökt med flera datum/punkter.

 

Tacksam för tips om hur jag ska göra, vill helst undvika ominstallation då jag inte har brännare och har filer jag inte vill förlora...

 

Mvh / Orlando

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det samma problem som du tar upp i den här tråden //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=896057#896078 om så är fallet så vet du säkert att det inte är tillåtet med korspostning enligt eforums regler.

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Du har fått nått skitprogramm i burken. Antivirusforumet har råd.

2) Du har ett hårdvarufel. Fel på hårddisken (skumt med försvunna bokmärken)

Kolla vad du har för hårddiskfabrikat genom att ladda hem och köra tex CPU-Z

http://www.cpuid.com/cpuz.php

3) Ladda hem testverktyg från hårddisktillverkaren.

kanske behöver du en bootdisk för att köra testet.

http://www.bootdisk.com

 

Hade själv hårddisk fel som till slut visade sig bero på fel på IDE-kabelns mittkontakt men det var på en nybyggd dator. Direkt vid försök installera Windows.

 

Det kan löna sig att kolla att att alla fläktar funkar och att den inte är full med damm, överhettning.

 

Det sista avdammning brukar jag göra på diskbänken, själv i bomullskläder och barfota samt gång på gång ta i diskbänken för att minska risken för skador från statisk elektricitet.

 

Kolla att alla sladdar sitter i rätt. Dvs dra ut dem och sätt i dem på nytt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...