Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trött på mail från Marias Quiz?


FrozenSnake

Rekommendera Poster

Till moderatorer och administatörer

Jag valde detta forum då jag vill sprida mitt "buskap" till så bred publik som möjligt och inte enbart datorintresserade! Men passar inte denna topic in här

så flytta den gärna till sitt korrekta forum

 

Har påbörjat en namninsamling för folk som är trötta på MariaQuiz i sin inkorg.

Mer information + namninsamlingen hittar ni här

http://gamedemons.game-host.org/mquiz/

 

Den startades

06:17 25:e December 2006

(för folk som eventuellt tycker den ser pytteliten ut och onödig)

 

Sidans upplägg är medvetet simpelt då det är anledningen bakom

namninsamlingen som är viktig inte den grafiska upplevelsen!

 

Jag tar gärna emot förslag och idéer ang listan!

Kolla Kontakt på sidan!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har påbörjat en namninsamling för folk som är trötta på MariaQuiz i sin inkorg.

 

Vad är det för fel på spamfiltret? Det är bara att blocka avsändaren så slipper du oönskade mail.

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat Thunderbird, kontaktat dom som har webmailen jag använder och får ÄNDÅ spam mail från dem, får dem på mina andra gamla epostadresser trots att dom är markerade som spam så dyker dom ändå ner i inkorgen.

 

Så JA jag har försökt få bort de med spamfilter

 

*Update *

Annars hade jag hellre lagt upp en tråd som beskriver olika spamfiler ;)

De hade vart lättare än å lägga upp hela den där sidan ;)

 

Sen OM dom hade vart seriösa hade dom tagit bort mig från deras maillista när jag bett dom 3 gånger. Men jag får inte ens ett svar, sen om man googlar lite så ser man att fler råkat ut för dem.

 

Jag har även kontaktat ISPn som har hand om mailservrarna som Vinn 24 använder sig av, inget svar från dem heller.

[inlägget ändrat 2006-12-25 09:31:56 av FrozenSnake]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt, brukar räcka att blocka adressen i epostprogrammet. Kan också bero på att jag aldrig svarar på sådana mail. Jag kör både outlook på jobbet och outlook express hemma.

 

Ett tips är att aldrig svara utan bara blocka då brukar de hamna i spamlådan direkt. Efter ett tag så försvinner de automagiskt när ingen svarar.

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jao ja klickar aldrig upp dom heller, och sådana där brev är olagliga då jag aldrig självmant bett om dem.

 

Jag har provat spamfilter så de e redigt drygt att dem dimper ner ändå :/

Svenskt bolag med en danskserver som inte delar ut priserna dom "lottar ut" eller besvarar kunder som inte vill vara kunders epost.

 

hade jag själv bett om det hade det vart en annan sak då brukar man oftast kunna avsluta det, på vinn 24 verkar det omöjligt :/

 

*Update*

Kör med tumregeln att man ska först försöka själv att lösa det genom att kontakta dem, går inte de provar man spamfilter, funkar inte de heller kontaktar man ISPn funkar inte de gör man en polisanmälan, då spam som ej är beställd självmant är olaglig.

 

Jag har mailat bolaget en fjärdegång där jag påpekade att jag kmr att göra en anmälan om dom inte plockar bort mig så är bara å vänta å hoppas på de bästa.

 

Fast jag vet att de e fler än ja som råkat ut för skiten :/

[inlägget ändrat 2006-12-25 09:36:26 av FrozenSnake]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast brukar de spamma med mer än 1 mail.

Jag får ungefär 3 sånna mail per dag och jag skrev under DIREKT!

 

Lycka Till!

 

//MvH Walle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen OM dom hade vart seriösa hade dom tagit bort mig från deras maillista när jag bett dom 3 gånger.

Man skall aldrig på något sätt svara på spam inte ens genom att försöka avregistrera sig! Varför kan du säkert lista ut, nu vet de att din e-postadress fungerar och kan sälja den vidare.

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, vi kan göra en "timesback" Vi bygger ett php script som skickar till deras mail och sen gör vi att den skickar 10 000 mail varje gång vi använder "submit".

så skickar vi 1-10 ggr per dag tills vi märker att deras server har krashat av all trafik och deras mailer inte fungerar för att de är fulla. ;D

 

Lycka Till!

 

//MvH Walle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Skräppost

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Öppet forum! Ordet är fritt...|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
FrozenSnake skrev:

Sen OM dom hade vart seriösa hade dom tagit bort mig från deras maillista när jag bett dom 3 gånger.

 

Kanske så att dom köper hela register med epostadresser, och därför inte kan ta bort dig från sina listor.

 

Ett exempel är SIFO som ringde och störde mig i tid och otid. Mailade dom flera gånger och bad dom plocka bort mig från sina listor. Till slut fick jag svar att dom köpte register med telefonnummer, så att dom kunde inte ta bort mig.

 

Walle^^ skrev:

Haha, vi kan göra en "timesback" Vi bygger ett php script som skickar till deras mail och sen gör vi att den skickar 10 000 mail varje gång vi använder "submit".

så skickar vi 1-10 ggr per dag tills vi märker att deras server har krashat av all trafik och deras mailer inte fungerar för att de är fulla. ;D

 

Inte så smart, eftersom man riskerar bli svartlistad som spammare om man gör sådär.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej!

 

Vinn24 liggger inte bara på ett danskt web-hotell, det är ett danskt bolag som ligger bakom spammen. Och de är anmälda ett dussin gånger till KoV det senaste året utan att det hjälpt (ett dussin gånger är alltså mycket när det gäller svensk-språkigt spam, med tanke på hur få som anmäler kan man dra slutsatsen att de verkligen är storspammare).

 

Samma danska firma ligger bakom ett antal andra domäner som anmälts många gånger till KoV, bl a "familjenbergstad.se" och "kanonerbjudanden.se" - tillsammans minst ett 70-tal anmälningar på årsbasis.

 

Jag tror inte din petition har någon effekt. Det som kan hjälpa är att prata med dem på KoV och förklara att du inte lyckats få dem att sluta och att du aldrig varit kund hos dem - plus att de ÄR anmälda så många gånger redan - eftersom KoV räknar varje enskild stavning för sig och inte summerar t ex vinn24 och vinn24.se, och definitivt inte lägger tid på att kolla vilka domäner som ägs av samma spammare så kan det få större effekt att tala med KoVs handläggare av spam-överträdelser och förklara läget för denne, och be dem kolla igenom sitt eget spam-diarium efter *alla* "vinn24"-varianter (plus de andra domäner jag nämnde). Anmäl dem också till Danska instanser, se

http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/saerlige-omraader/internet/net-tjek/spam/ (namnet på bolaget bakom spammen hittar du genom att söka på domänen på nic.se).

 

Lycka till!

 

PS

Angående din petition: Jag tror inte att en namnlista får KoV att ta sig an ett fall. Och om det skulle vara så så tror jag de struntar fullständigt i ifall det är 8000 namn eller 10000 namn, dvs några stickprov tror jag definitivt inte att de bryr sig om att göra. Och min pessimistiska bedömning är att du inte kommer att komma i närheten av 10000 namn. Men det är bara min åsikt. Hursomhelst så borde danska ambassaden få veta hur deras landsmän beter sig vad gäller spam till grannländer, det håller jag med om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...