Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Har problem med min router (Dlink DI-604)

LolaJ

Recommended Posts

Topic...

Problemet är att internet bara slutar fungera FAST alla lampor i modemet OCH i routern lyser. Det ända jag kan göra är att sitta och vänta på att internet börjar fungera igen. Detta händer var 10:e minut, mer eller mindre.

Hjälp, TACK!

/LolaJ

Låter ju som att ditt ADSL-modem (gissar på att du kör ADSL) förlorar uppkopplingen till din Internetleverantör. När du har tappat kontakten, skriv in 192.168.0.1 Användarnamn admin lösenord blankt (om du inte har ändrat, detta är fabriksinställningarna), klicka på fliken "Status", har du ett ipnr under "WAN"? Om inte vad händer om du klickar på "DHCP Renew"?

Om routern får ett nytt ipnr och allt funkar i tio minuter på nytt så prova följande för att lösa problemet.

1) Stäng av modemet, gör en reset av 604:an (hur du gör står i manualen), starta modemet, starta om 604:an

2) Om ovan inte löser problemet gå till D-Links webbplats och kolla om det finns en nyare firmware.

Löser dessa åtgärder inte problemet så får du posta igen (det kan du gärna göra även om det löser problemet) och utförligt beskriva utrustning och de åtgärder som du testat. För mig är det helt obegripligt att man bara beskriver sitt problem med tre rader text, väntade du dig ett svar om tre rader?

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

NWM Skrev:

Låter ju som att ditt ADSL-modem (gissar på att du kör ADSL) förlorar uppkopplingen till din Internetleverantör. När du har tappat kontakten, skriv in 192.168.0.1 Användarnamn admin lösenord blankt (om du inte har ändrat, detta är fabriksinställningarna), klicka på fliken "Status", har du ett ipnr under "WAN"? Om inte vad händer om du klickar på "DHCP Renew"?

Jag har då inget Ip-address, och får inget när jag trycker på "DHCP Renew" :(

Stäng av modemet och starta om det, gör en reset av routern (står i manualen hur du gör). Om det inte hjälper så får du göra som jag skrev i punkt 2.

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...