Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hacka gammalt spel?


Simonsson

Rekommendera Poster

jah, nu på julen har man ganska tråkigt, så jag fick lust att pilla på ett gammalt spel, Empire xp 4.4, det är som spelet Risk...

 

nackdelen med den versionen jag har... är en demo version.. och har 2st banor.. WORLD och EU... men efter att jag har klått datorn i några timmar, så fick jag lust att byta barna.. men det gick såklart inte.. så genom att byta ut "bilden" ifrån EU till USA.. och lägga namnet EU på USA bilden.. så fungerade det att öppna bilden.. så det blev något i stilen som i den bifogade bilden...

 

ser ni på bilden, så är det något som inte stämmer....

 

jag har en .txt fil som verkar ha olika kordinater till olika länder, men det fungerar inte att byta namn på den.. så... vet någon om det finns något roligt verktyg man kan tanka hem och försöka pilla på .exe filen med?

 

//sacke

 

[bild bifogad 2006-12-24 23:50:52 av sacke23]

900326_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hacka gammalt spel?

 

Du kan ju köpa spelet istället

 

http://www.janbuurstrasoftware.com/

 

 

Klippt ur eforums regler

 

8. Det är inte heller tillåtet att distribuera upphovsrättsskyddat material som du ej äger rätten till, samt efterlysa sådant material. Det innefattar även utrustning för att bryta mot lagar eller villkor. Massutskick (så kallad spamming) är inte heller tillåten från eller till något av våra forum eller e-posttjänster.

 

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

[inlägget ändrat 2006-12-25 09:18:06 av Datamilla]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datamilla har redan angett orsaken, och jag stänger denna tråd. God Jul och spela spel som ni äger.

 

/Cloudberry, moderator för Spel - övrigt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...