Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

inbjudan till tvtorrents.com


patrikjf

Rekommendera Poster

Någon vänlig själ som har lust att skicka mig en inbjudan till tvtorrents.com

 

patrikjf@gmail.com

 

Tack,

Patrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peder_Brännström

saxat ur eforums regler:

 

8. Det är inte heller tillåtet att distribuera upphovsrättsskyddat material som du ej äger rätten till, samt efterlysa sådant material.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man frågar David på tvtorrents.com säger han nog att hemsidan inte är upphovsrättsskyddad

Så sant som det är sagt, ibland undrar man APB har små moralpoliser i varje hörn av internet.

 

Till patrikjf: Jag har invites, men varför skulle jag slösa mina creds på dig? Kom med en intressant motinbjudan så kanske =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APB har inte bara små moralpoliser i varje hörn av internet utan har skrämt varenda Nisse som lagt upp ett forum och gjort Internet till ett Censurerat tillhåll. Använder du ordet *Censuerat av APB* så blir du bannad eller i bästa fall varnad. Nästa steg är kanske att förbjuda tryckta tidningar att skriva om *Censuerat av APB*.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckasdes regga ett konto utan problem helt utan någon inbjudan.

 

Jag lyckades också ladda ner en episod av CSI utan några credits?

 

Bra sida det där! :):thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra sida det där!

Helt ovärderlig!

 

Jag lyckasdes regga ett konto utan problem helt utan någon inbjudan.

Tack och lov har de inte stängt den för allmänheten ännu, som så många andra har gjort. Att du lyckas ladda med noll creds är ju lite märkligt då det inte skall gå enligt deras FAQ, men det är ju bara att tacka och ta emot. Deras cred-system verkar helt enkelt inte fungera som det är tänkt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du lyckas ladda med noll creds är ju lite märkligt då det inte skall gå enligt deras FAQ, men det är ju bara att tacka och ta emot. Deras cred-system verkar helt enkelt inte fungera som det är tänkt.

 

När jag skrev att jag "lyckades ladda ner en episod" så gick jag händelserna lite i förväg. Det stod att den hade börjat ladda ner men när jag kollar nu så står den fortfarande på 0 %...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för infon om att man kunde ladda hem utan credits. Jag provade aldrig det, men jag lyckades byta namn på en annan torrent som jag sedan laddade upp till tvtorrents och som nu står och samlar credits. Jag har redan över 11 credits, vilket är det som behövs för att skicka en inbjudan. Så om det finns någon annan som är i min situation, vill ha en inbjudan men inte har något att byta med, så är det bara att mejl mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde tacka dom personer som helt osjälviskt har erbjudit sig att skicka mig en inbjudan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde tacka dom personer som helt osjälviskt har erbjudit sig att skicka mig en inbjudan.

Jag antar att det fanns lite sarkasm riktad åt mitt håll däri ;)

 

[inlägget ändrat 2007-01-01 18:14:31 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peder_Brännström

Absolut inte moralpolis i själva sakfrågan, finns däremot ställen sådant diskuteras och andra där det inte görs. Trodde idgforumen var ett av de senare, om jag misstog mig ber jag om ursäkt.

MVH

Peder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inte moralpolis i själva sakfrågan, finns däremot ställen sådant diskuteras och andra där det inte görs. Trodde idgforumen var ett av de senare, om jag misstog mig ber jag om ursäkt.

 

Egentligen har du nog rätt om man läser reglerna. Min yttrandefrihet väger dock tyngre än IDGs regler, därför diskuterar jag i alla fall piratkopiering när det kan vara intressant.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min yttrandefrihet väger dock tyngre än IDGs regler, därför diskuterar jag i alla fall piratkopiering när det kan vara intressant.

Så som reglerna är skrivna är diskussion av piratkopiering inte ens berört.

 

Vad gäller uttrycket "Det innefattar även utrustning för att bryta mot lagar eller villkor" är det alldeles för generellt skrivet eftersom i princip det mesta kan användas för att bryta mot lagar och isåfall skulle väldigt många trådar på e-forum bryta mot denna regel.

 

Torrentsajter bryter inte mot några (svenska) lagar och det gör inte heller torrentklienter. Att diskutera, hänvisa till och rekommendera dessa skall alltså vara helt ok såvida man inte, som jag sade, vill radera en herrans massa trådar på e-forum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min yttrandefrihet väger dock tyngre än IDGs regler

Vad får dig att tro att yttrandefrihet ger dig rätt att säga vad du vill på andras forum.

 

Om du tror det har du nog missuppfattat vad yttrandefriheten innebär, den ger dig lika lite rätt att bryta mot reglerna på ett forum som den ger dig rätt att knata in i riksdagen eller en TV-studio under sändning för att berätta om dina åsikter.

 

Nästa gång du kommer dragandes med något sådant kanske du ska kolla vad det du hänvisar till ger dig för rättigheter först.

 

Edit: I övrigt håller jag med Anjuna Moon, med det tillägget att det (oavsett regelverket) står IDG helt fritt att välja vad de har i sina forum och inte, de behöver inte ens vara rättvisa utan skulle kunna radera var tioende tråd om de tyckte det var roligt.

 

[inlägget ändrat 2007-01-01 20:46:48 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

står IDG helt fritt att välja vad de har i sina forum och inte, de behöver inte ens vara rättvisa utan skulle kunna radera var tioende tråd om de tyckte det var roligt.

Jo, det är ju så det fungerar (och skall fungera). Sedan kan man ju alltid skärpa eller lätta på sina regler. Detta kommer dock i viss grad påverka vilka medlemmar man vinner och förlorar samt värdet på den information som det fylls med. Att hitta en bra balans i sitt regelverk är viktigt för att skapa ett bra forum.

Vad som är ett bra forum är förstås lika subjektivt som vad man uppfattar som bra eller dåliga regler, så på sätt och vis går det kanske att jämföra med ex. dresscodes och åldersgränser på krogen. Man vill sätta en viss nivå och det är den som äger och driver inrättningen som bestämmer var denna nivå skall dras .

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tror det har du nog missuppfattat vad yttrandefriheten innebär, den ger dig lika lite rätt att bryta mot reglerna på ett forum som den ger dig rätt att knata in i riksdagen eller en TV-studio under sändning för att berätta om dina åsikter.

 

Det är ju knappast samma sak. Det är snarare som att bjuda in mig i en paneldebatt som kommer att handla om allt möjligtmen förbjuda mig att tala om just piratkopiering.

 

Nästa gång du kommer dragandes med något sådant kanske du ska kolla vad det du hänvisar till ger dig för rättigheter först.

 

Jag är väl medveten om vad det jag hänvisade ger mig för rättigheter, jag är inte säker på att du är det dock.

 

Det kanske går att försvara att man inte får diskutera piratkopiering därför att det är illegalt numera, men IDGs regler kring piratkopiering var hårda redan innan det blev illegalt att ladda ner upphovsrättsskyddat material. Varför är svårt att veta men kanske därför att det inte ligger i det amerikanska företaget IDGs intresse att piratkopiering diskuteras, eller rättare sagt: kanske för att det ligger i IDGs intresse att diskussioner kring piratkopiering inte förekommer överhuvudtaget?

 

Det finns många diskussioner på IDG som ibland gränsar till det som är illegalt. Så länge man inte uppmanar till att begå direkta brott så borde detta inte vara något problem och det är det inte så länge det inte rör just piratkopiering. Varför denna känslighet mot just piratkopiering som säkert en majoritet av IDGs besökare sysslar/har sysslat med?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...