Just nu i M3-nätverket
Jump to content

problem med router och uTorrent

hofbauer89

Recommended Posts

Okej jag har ett antal frågor.

jag har problem med mitt utorrent. jag laddar ner i en hastighet som svävar runt 10 kb/s helt plötlsligt. detta började för ngn vecka sedan innan har jag alltid laddat hem i runt 100.

ja har kollat runt lite och antar att ja måste öppna portar i brandväggen.

pilen bredvid torrenten som jag laddar ner är alltså röd och jag antar att den ska vara grön. hur gör ja då för att öppna portar eller hur gör ja för att kolla vad ja har för router?

är väldigt tacksam för hjälp!

Så nu får du svaret om hur du trimmar det.

[log]

[quote]DENNA GUIDE ÄR INTE AKTUELL MERA, DEN GÄLLER FRÄMST VERSION 1.5 OCH TIDIGARE!

Denna guide är skriven av Manaldski på TorrentBytes, orginaltråden finns här.

Klientkonfiguration med µTorrent för användare med 10Mbit eller mera (Kan också användas fast man inte har 10Mbit):

Ändra bara de här inställningarna, resten skall vara standard. (Engelska inställningen först, svenska översättningen inom parentes.)

På Network (Nätverk):

Stäng av 'UPnP port mapping' ('Aktivera UPnP portmappning')

Stäng av 'Randomize port each time µTorrent starts' ('Slumpa port varje gång µTorrent startas')

Sätt 'Global maximum upload rate (kB/s)' ('Total max. uppladdningshastighet (Kibyte/s)') till 12500

(Enligt µTorrent-utvecklarna finns det en automatiskt gräns för användare med obegränsad uppladdningshastighet, så det är bättre att begränsa det till din maximala uppladdningsfart.)

På Bittorrent (Bittorrent):

Stäng av 'Enable DHT Network' ('Aktivera DHT-nätverk') och 'Enable DHT for new torrents' ('Aktiva DHT för nya torrentar')

Sätt 'Global maximum number of connections' ('Total maxgräns för antal anslutningar') till 2000

Sätt 'Maximum numbers of connected peers per torrent' ('Antal anslutna klienter per torrent') till 250

Sätt 'Number of upload slots per torrent' ('Antal uppladdningsslottar per torrent') till 250

På Advanced (Avancerat):

net.low_cpu = false (Om du har långsammare processor än 2GHz skall du sätta 'true')

net.max_halfopen = 43

peer.disconnect_inactive_intervall = 500

diskio.sparse_files = true

Använd ALDRIG "Initial Seeding" (eller "Super-Seeding" som det heter i 1.5 och äldre)!

Senast ändrad av r3Fl3X vid 2006-08-20 21:03:36

(Taget från SWEBITS.ORG)[/quote]

[/log]

EDIT:

la till log

Lycka Till!

//MvH Walle

[inlägget ändrat 2006-12-23 20:29:46 av Walle^^]

jag har problem med mitt utorrent. jag laddar ner i en hastighet som svävar runt 10 kb/s helt plötlsligt. detta började för ngn vecka sedan innan har jag alltid laddat hem i runt 100.

Då har det alltså fungerat innan hastigheten ner minskat.

Fråga är då varför?

Låg den stadigt på 100 kb/s oavsett vilken typ av torrent du har kört?

ja har kollat runt lite och antar att ja måste öppna portar i brandväggen.

pilen bredvid torrenten som jag laddar ner är alltså röd och jag antar att den ska vara grön. hur gör ja då för att öppna portar eller hur gör ja för att kolla vad ja har för router?

Du ska i så fall öppna den port som din utorrent använder i din router om du använder en router.

// Gästen

Sopa alltid rent framför egen dörr

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...