Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med datorn, hjälp !


Jory

Rekommendera Poster

Hej !

Har problem med datorn.

Jag har byggt ihop den själv med delar från komplett.se.

Första gången jag byggde den fungerade den felfritt i en månad, sedan small det till i nätaggregatet.

Jag fick en ny HDD och nytt nätagg utan kostnad.

Nu när jag byggde ihop den igen så fungerade det efter mycket strul, och jag kunde instalera operativsystemet osv.

När jag gjort det instalerade jag drivrutiner till moderkortet, varpå datorn hängde sig.

Jag startade om datorn och fick följande felmedelande: "Det gick inte att starta Windows eftersom följande fil saknas eller är skadad: System32\DRIVERS\pci.sys

Försök att reparera filem genom att starta instalationsprogrammet för Windows med hjälp av installations-CD:n. Välg R vid första skärmbilden för reparation.

 

Tyvärr vägrar den att boota från CD, så jag kommer inte dit.

Vad ska jag göra för att "tvinga" den att instalera om operativsystemet?

Tänkte att om jag tog bort det som är kvar av OP på HDD så kanske den slutade försöka boota från HDD och låter mig instalera om XP som vanligt??

 

Felet på operativsystemet måste ju ha med den misslyckade drivrutinsuppdateringen att göra.

 

Dessutom så har den nu börjat strula ytterligare.

När jag startar upp den får jag bara felmedelandet 2A, och får inte upp någon bild på skärmen.

2A finns inte med bland felkoderna i manualen, men genom att nolställa BIOS så kommer jag vidare.

 

Setup

Processor: Intel E6600 (2,40Ghz, 1066MHz FSB, 4MB L2 Cache).

Minne: Corsair Value S. PC4200 DDR. 2*512MB.

Grafikkort: Sapphire Radeon X1900XT 256MB. PCIe.

Moderkort: ABIT AB9, P965.

OP: Windows XP Home SP1.

 

 

Mycket, mycket tacksam för all hjälp, är väldigt trött på detta nu.. =/

MVH Johannes

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...