Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför kan jag inte skicka e-post från min webmail?


erik.wikland@chello.se

Rekommendera Poster

erik.wikland@chello.se

Hej!

 

Jag undrar om någon kan hjälpa mig med detta problem:

 

Sedan några dagar tillbaka kan jag inte skicka några meddelanden från min webmail (jag har chello webmail). Jag kan dock komma in i webmailen; ta emot meddelanden; se och läsa inkomna mail, tidigare skickade mail och utkast; spara utkast; flytta meddelanden och utkast till papperskorgen och radera dem; hantera mappar och kontakter samt ändra inställningar.

Jag kan göra allt utom att skicka mail. När jag klickar på "skicka" får jag upp felmeddelandet

 

"Ett problem uppstod vid din senaste begäran, försök igen.

Kontakta systemadministratören om problemet kvarstår.

Postserverns tid är: Sat Dec 23 11:35:36 MET 2006" (eller motsvarande tid)

 

 

Först vände jag mig till chello-supporten och de sa att de inte kunde hitta något fel. Felet uppträder även när antivirusprogrammet(antivir personal edition classic) och windows-brandväggen är avaktiverade.

 

Sedan upptäckte jag att jag kunde skicka mail om jag gick in på webmailen från en annan dator, hemma hos mina föräldrar. Jag drog då slutsatsen att det måste ha blivit något fel i någon Windows-uppdatering som orsakade problemet eftersom det bara uppträdde på min egen dator och jag och mina föräldrar använder samma operativsystem och webbläsare (Windows XP och Internet Explorer).

 

Jag bestämde mig då för att installera om Windows men problemet kvarstår även efter ominstallation.

 

Jag har också testat att ladda ner Mozilla firefox och gå in på webmilen med firefox som webbläsare och då går det att skicka mail utan problem.

Jag förstår inte varför det inte funkar i Explorer, och just på min dator.

 

Har någon några idéer?

 

Tacksam för svar.

Erik Wikland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kollar den för ofta kan du väl läsa din mail via Firefox?

Annars vekar det ju som att det fattas nån intällning i IE.

Inget du ställt om?

 

Lycka Till!

 

//MvH Walle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...