Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går hur segt som helst att BRÄNNA!


NalleBajen

Rekommendera Poster

Hej! Det har funkat felfritt att bränna filmer med min brännare.. Men så helt plötsligt går det hur segt som helst, tar väl kanske 1 - 1 och en halv timma.. Vad kan det vara för fel? Dessutom blir filmerna hackiga som bara den!! Går inte att se på..Det har alltså fungerat felfritt innan, tills ca 1 vecka tillbaka!

 

Kanske är något med nån uppdatering? Nån drivrutin? Hur fixar man en sån till just min brännare? Och vart kan man se namnet och vilken sort det är? (På brännaren).

 

Tacksam för alla svar!

 

MVH Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du knaske bytt bränningshastighet?

Det kan ju vara lockande att byta hastighet.

Har du bytt skivor?

Nu kanske du har DVD+R brännare men du stoppar i DVD-R skivor,

Det är ju värt att titta.

 

 

Namnet ser du på enhetshanteraren.

Kontrollpanelen>System(informationen)>Enhetshanteraren>CD-ROM

Sen ser du nog ett namn med "DVD" i, det är i alla fall din läsare.

 

 

Lycka Till!

 

//MvH Walle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, farten är samma dvs (16x). Jag har alltid kört med DVD+R och gör det fotfarande.

 

Saken är den att den "återstående" tiden på bränningen går neråt och bli mindre och mindre hela tiden. Men % går segt skit, ökar med 1 % varje 5:e minut typ.. Så blir datan helt konstig...Jag avbryter bränningen men då vill inte skivan ut osv..

 

Jag kollade om det fanns några uppdateringar men det fanns tydligen inte det, måste vara något annat!! Kan det vara virus???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du några andra program öppna när du bränner? det kan vara en av orsakerna som sölar ned bränningen också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm kanske de, men kan typ inget om datorer! Var finner ja detta då? (ide-styrenheterna).

 

MVH Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...