Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mystiska fel


Monshi

Rekommendera Poster

Tjoho. Är troligen i behov av att bolla mitt Stryktipsark med någon annan kod-kunnig här. Verkar inte spela någon roll vilken version av Excel man har, det skiter sig på andras installation av Excel oavsett version. Jag har Excel 2002, där fungerar det. Testat på två installationer av Excel 2003 samt på en Excel 2002 är det inte fungerat.

 

Kort beskrivning av felet/felen som uppstår, kanske det räcker, kanske inte boken behöver sändas. Det är dock väldigt svårt för mig att felsöka då jag inte kan reproducera felen :(

 

Detta är vad som sker:

Vid körning av kod i arbetsboken dyker följande felmeddelande upp:

"Can't find project or library" och så stannar den på elementära anrop likt LEFT(), VAL(), DATE(). Alla dessa så självklara att jag utgår från att de finns i grundreferensen till Excels VBA, jag förstår inte vad som är fel.

Inga referenser har ändrats, ingen avancerad kod och inga referenser saknas.

 

 

Jag har verkligen INGEN aning om vad som gått fel. Som sagt, det fungerar för mig men ingen annan verkar det som.

Enda jag kan komma på är att kanske kodmodulerna vuxit sig för stora men varför fungerar det då för mig och ingen annan?

 

Vad har jag gjort? Hjälp! Någon som är villig att testa arket och kanske kanske hjälpa till att fixa det som är fel? Jag har som sagt problem att felsöka eftersom felet inte uppstår för mig.

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Insåg att jag ej kompletterat denna tråd med hur det gått.

 

Problemet är borta. Hur/varför? Jag tror det hade att göra med att jag försökte mig på att rensa ut all kompilerad kod från projekten vilket senare gav problem. Problemen stannade kvar en tid efter jag gav upp detta så det är nog där problemet är.

 

Konstigt då det på platser på nätet rekommenderas att man ska rensa ur den kompilerade koden ifall man flyttar arbetsböcker mellan Excel-versioner om man upplever problem.

 

Nåja, det var det. Inget mer att lösa. Mitt stryktipsark fungerar som det är tänkt i Excel 2002 - 2007

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...