Just nu i M3-nätverket
Jump to content

BoNet Adsl

martinjohansson

Recommended Posts

martinjohansson

Hej,

Har beställt BoNet's Adsl lösning. Vad jag har förstått så är BoNet ruskigt sega när det gäller inkopplingen av adsl. Vad tycker ni andra som har BoNet? Hur lång tid tog det för er att få det inkopplat? När ni väl fick det, fungerade det bra då? Vad är det för skillnad mellan Telia's och Bonet's adsl lösningar mer än hastigheten? BoNet använder ju Telias nät?? Intresserad utav att höra allas synpunkter på Bonet, bra som dåliga.

/martin

Gällande bonet tycks det vara en massa delade meningar...

Vissa tycker att det är inga problem alls och allt fungerar perfekt.

Medan vissa tycker att bonet har hög packet loss(fråga mig inte vad det betyder jag vet inte själv), vissa har oxå svårt att tro att bonet klarar att leverera till alla sina kunder. Nu när det har blivigt populärare än vad man trodde (spray problemet alltså).

Kort sagt bonet är ett ganska osäkert kort som kan bli väldigt bra eller väldigt dåligt.

Om man då gämnför med telias adsl, så kan man tänka sig att telia är lite långsamare vad det gäller hastigtheten, men lite säkrare och stabilare kanske...

• 2 months later...
GustafAronson

Hej,

Jag anmälde mig till Bonet ADSL i augusti, efter att ha föreslagit föreningen att titta närmare på Bonet.

På mindre än en vecka fixades ett demonstrationsabonnemang inför informationsmötet med Bonet-representanten. Det gick alltså tyvärr inte til undertecknad... ;-(

Efter mer ärn 13 veckor har jag fortfarande inget klart besked om när installation ska ske. Vid tidigare kontakter har först mindre än 30 dagar, sedan 7 veckor, därefter 12 veckor angivits. Därefter besked om att stationen skulle vara fulltecknad, sedan besked om att den skulle byggas ut vid ett visst datum etc etc.....

Inte mycket har stämt, men nu är man inte förvånad längre. Ingen i den branschen tycks ha gjort sig känd för trovärdighet....

Min granne, som har det snabbinstallerade demonstrationsabonnemanget, är dock nöjd med sin uppkoppling och har inte märkt mycket av paketförlusterna.

Tilläggas bör kanske att han arbetar på ett företag som har nära samarbete med Bonet......

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...